Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

01-05.09.2025 Temat: Pierwsze dni w żłobku- poznajmy się.

ZABAWY W SALI:

Dzień dobry”, „Kto Ty jesteś”- zabawa w poznawanie twarzy i głosów -opiekunka wypowiada imię dziecka, wita się z nim.

Tuli, tuli”- opiekunka podaje pluszową zabawkę z ręki do ręki wypowiadając imiona dzieci.

Podaj mi rączkę”- zabawa na powitanie, nawiązanie wzajemnego kontaktu, wysyłanie uśmiechów.

Co robi miś”- zabawa zachęcająca dzieci do aktywności ruchowych jak pełzanie, turlanie, raczkowanie, chodzenie.

Na dzień dobry”- zabawa muzyczno-ruchowa z naśladowaniem ruchów opiekunki.

ZABAWY NA DWORZE/TARASIE:

Poznajcie nasz taras”- dzieci na ręku lub chodzące na nogach poznają żłobkowy taras i dostępne zabawki.

Spacer poznawczy”- dzieci siedząc w wózku obserwują nowe otoczenie i siebie nawzajem.

A ku-ku, kto tu mieszka”- opiekunka pokazuje dzieciom domek na tarasie, zachęca do wspólnej zabawy.

Gdzie jest listek”- dzieci na ręku lub w wózku obserwują otaczające drzewa i liście.

Bańkę łap”- opiekunka robi bańki mydlane, dzieci przyglądają się i próbują łapać w ręce.

Cele szczegółowe:

Nawiązywanie kontaktu z opiekunkami, rozwój umiejętności reagowania na swoje imię.

Oswajanie się z nowym otoczeniem w sali i na tarasie.

Poznanie indywidualnych potrzeb dzieci, ich upodobań i możliwości rozwojowych.

Stwarzanie spokojnej atmosfery pełnej bliskości i szacunku do dziecka.

08-12.09.2025 Temat: Budowanie relacji z opiekunkami.

ZABAWY W SALI:

Tu paluszek”, „Pięć małych kotków”- zabawy paluszkowe z muzyką. Opiekunka śpiewa i pokazuje proste ruchy do naśladowania przez dzieci.

Piłka tu, piłka tam”- opiekunka turla piłkę, dziecko chwyta, podaje lub turla z powrotem.

Idzie myszka”, „Idzie rak”- zabawa dziecka z opiekunką w delikatne, relaksacyjne masażyki poprzez głaskanie, dotykanie, rozcieranie przynoszące spokój i wyciszenie.

Kontrastowe książeczki”- dzieci oglądają kontrastowe wzory, kontury, barwy w książeczkach. Opiekunka zachęca dziecko do wspólnej komunikacji.

Na dzień dobry”- zabawa muzyczno-ruchowa z naśladowaniem ruchów opiekunki.

ZABAWY NA DWORZE/TARASIE:

Pobawmy się lalą”- zabawa w wożenie w wózku lalki lub wspólne bujanie się na żłobkowych bujaczkach.

Brum-brum”- spacer wieloosobowym wózkiem- dzieci poznają i naśladują odgłosy różnych pojazdów.

Kroczek w prawo, kroczek w lewo”- dzieci próbują lub doskonalą samodzielne stanie, chodzenie lub bieganie, opiekunka asekuruje, pomaga, wspiera.

Odpoczynek w leżaczkach/na kocu- dzieci obserwują różne kształty chmur, słuchają odgłosów przyrody.

Spacer z ciocią”- dzieci trzymane na ręku/samodzielnie chodzące spacerują obserwując nowe otoczenie.

Cele szczegółowe:

Budowanie zaufania i bliskości.

Tworzenie więzi emocjonalnej.

Rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji i pamięci.

Rozwijanie motoryki dużej i małej.

15-19.09.2025 Poznawanie nowego otoczenia, sali, zabawek.

ZABAWY W SALI:

Gdzie leżą nasze zabawki”-spacer po sali z opiekunką, która opowiada dzieciom o różnych kącikach zabaw i znajdujących się w nich zabawkach.

Kolorowe klocki”- zabawa w oglądanie, wyjmowanie i manipulowanie klockami o różnej fakturze, wielkości i barwach.

Co tu się skryło”- opiekunka chowa pod materiałem różne rodzaje zabawek, dzieci odkrywają ukryte rzeczy, próbują chwytać rękoma, bawić się nimi.

Skaczące żabki”- dzieci próbują swobodnie raczkować, chodzić po całej sali, bawią się w odkrywanie i znajdowanie elementów wspólnej przestrzeni.

Na dzień dobry”- zabawa muzyczno-ruchowa z naśladowaniem ruchów opiekunki.

ZABAWY NA DWORZE/TARASIE:

Jaka dziś pogoda”- spacer w wózku, opiekunka opowiada o składnikach pogody: słońce, wiatr, ciepło-zimno.

A kuku- kto tam jest?”- zabawa dzieci w ukrywanie się w domku, opiekunka po znalezieniu nazywa dzieci po imieniu.

Spacer w poszukiwaniu łąkowych kwiatów z wykorzystaniem wózka spacerowego.

Co widzę za szybą”- rozmowa z dziećmi na tarasie o otaczającym nas środowisku, nawiązywanie bliższych relacji.

Tańczące piórka”- dzieci dotykają delikatne piórka zawieszone na sznurku i wprawiają je w ruch obserwując co się z nimi dzieje.

Cele szczegółowe:

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.

Stwarzanie przestrzeni do swobodnego poruszania się po sali.

Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

22-26.09.2025 Temat: Nasze wspólne zabawy.

ZABAWY NA SALI:

Budujemy wieżę”- dzieci podają duże piankowe kostki, piętrzą wieżę i burzą na przemian.

Na dzień dobry”- zabawa muzyczno-ruchowa z naśladowaniem ruchów opiekunki.

Szur-szur”- dzieci bawią się grzechotkami, nasłuchują wydawane przez nie dźwięki.

Skaczące piłeczki”- dzieci manipulują małymi piłkami basenowymi, ćwiczą chwytanie, przesuwanie, rzucanie.

Kropka mała, kropka duża”- zabawa sensoryczna. Dzieci dotykają, próbują rozcierać farbę w woreczkach.

ZABAWA NA DWORZE/TARASIE:

Bańka tu, bańka tam”- dzieci obserwują, próbują łapać bańki mydlane.

Zielony czy żółty”- spacer na świeżym powietrzu z wieloosobowym wózkiem żłobkowym- odkrywamy elementy natury w różnych kolorach: zielony liść, żółte słońce.

Spacer na ręku opiekuna, za rękę, oraz samodzielne poruszanie się po tarasie. Dzieci same decyduję o wyborze aktywności według swoich zainteresowań i pomysłów.

Pobawmy się razem”- dzieci huśtają się na podwójnych bujaczkach.

Spacer w poszukiwaniu jesieni- dzieci słuchają opowieści opiekunki o nadchodzącej jesieni, obserwują drzewa i liście.

Cele szczegółowe:

Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

Zwiększanie ogólnej odporności organizmu.

Zmniejszanie poczucia niepokoju, poprawa nastroju, radość z zabawy.

Stymulacja i rozwój zmysłów, pobudzanie do własnej aktywności.

29-30.09.2025 Temat: Małe odkrycia samodzielności.

ZABAWY NA SALI:

Ja sam, ja sama”- dzieci same poruszają się w kierunku ulubionych zabawek, zdejmują z półki, chwytają, przenoszą, manipulują, dostrzegają możliwości zabawy ciesząc się ze swoich sukcesów.

Deszczyk stuka”- zabawa rytmiczna. Dzieci słuchają piosenki, próbują powtarzać proste ruchy z opiekunką.

ZABAWY NA DWORZE/TARASIE:

Spacer z wózkiem na świeżym powietrzu- dzieci próbują powtarzać napotkane dźwięki otaczającego świata.

Zabawa na tarasie- dzieci jeżdżą wózkami, pchają jeździki z misiem/lalą, wchodzą dodomku, spacerują po całym tarasie, próbują nawiązywać kontakt z opiekunkami.

Cele szczegółowe:

Rozwijanie ciekawości poznawczej, kreatywności i twórczego myślenia.

Kształtowanie rozwoju słuchu muzycznego i poczucia rytmu.

Rozwijanie samodzielności, własnej autonomii.