Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

01.12.-05.12.2025 Temat: Nadchodzi Zima.

Zabawa w sali:

1. „Tup , tup po śniegu '' - poznajemy piosenkę o tematyce zimowej. Opiekunka odtwarza piosenkę, pokazuje proste gesty do tekstu piosenki. Dzieci młodsze słuchają melodii, dzieci starsze próbują naśladować ruchy opiekunki do tekstu piosenki.

2. „ A kuku kto tu jest?'' - dzieci stoją przy lustrze w sali, starają się samodzielnie zakładać czapkę Mikołaja na swoją głowę, młodsze dzieci dotykają miękkiego materiału i puszku znajdującego się na czapce.

3. „Śnieżne kule'' - ćwiczenia sensoryczne w zakresie napięcia mięśniowego nadgarstka. Dzieci zgniatają kartki samodzielnie lub z pomocą opiekunki, starają się formować kule z papieru.

4. „Poznajemy św. Mikołaja'' - zapoznanie dzieci z postacią Mikołaja poprzez rozmowę
i oglądanie książeczek z wizerunkiem Mikołaja. Przygotowanie dzieci na jego odwiedziny
w sali.

5. „Spotkanie ze świętym Mikołajem'' - wręczanie upominków dla dzieci, wspólne zabawy
w świątecznej atmosferze.

Zabawy na dworze/tarasie:

1. „Wietrzyk wieje'' - wyjście z dziećmi na spacer wieloosobowym wózkiem. Podczas spaceru opiekunka opowiada o zmieniającej się porze roku ''Jest coraz chłodniej ''.

2. „Zimowy spacer po okolicy” - podczas spaceru oglądamy zmieniającą się aurę pogodową
i wzmacniamy naszą odporność.

3. „Oj jak zimno w ręce'' - wyjście na żłobkowy taras. Ubieramy się ciepło, dzieci samodzielnie próbują założyć rękawiczki.

4. „Złap bańkę'' - opiekunka chodząc po tarasie puszcza bańki mydlane. Starsze dzieci podążają za nią i starają się łapać bańki. Młodsze dzieci wodzą wzrokiem, próbują pokazywać palcem spadające bańki.

5. Wychodzimy z dziećmi na spacer wieloosobowym wózkiem. Opiekunka pokazuje otaczającą nas przyrodę np. słońce, chmury ,drzewo.

Cele szczegółowe:

*rozwijanie umiejętności naśladowania prostych gestów i ruchów.

*budowanie poczucia bezpieczeństwa poprzez miłą atmosferę w grupie.

*doskonalenie sprawności motoryki małej i dużej.

8.12– 12.12. 2025 r. Temat: Ja i moja rodzina.

Zabawy w sali:

1. „Mama, Tata i moja rodzina'' - opiekunka za pomocą kart obrazkowych przedstawia model rodziny. Dzieci pokazują na obrazkach gdzie jest mama , tata , dziecko.

2. „Nadchodzą święta'' - słuchamy kolęd w miłej świątecznej atmosferze. Dzieci swobodnie siedzą na dywanie i wspólnie z opiekunkami oglądają dekoracje świąteczne znajdujące się w sali.

3. „Świąteczne czapki Mikołaja'' - dzieci próbują samodzielnie założyć czerwoną czapkę Mikołaja i wspólnie z opiekunkami słuchają piosenki o Mikołaju.

4. Warsztaty Świąteczne – zabawy sprawnościowe z wykorzystaniem elementów świątecznych: choinka, mikołaj, bałwan z udziałem rodziców. Budowanie przyjaznej atmosfery w relacji opiekun – rodzic – dziecko.

5. „Tajemnicze pudełko'' - rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku. Dzieci wyjmują ukryte w pudełku przedmioty o tematyce świątecznej, poznają ich kształt i fakturę.

Zabawy na dworze / tarasie .

1. „Lepimy bałwana” - opiekunka wraz z dziećmi ustawia kartonowe pudełka od największego do najmniejszego jedno na drugim. Na końcu dzieci przyklejają wycięte z papieru guziki, oczy, marchewkowy nos i czapkę tworząc bałwana.

2. „Zimowa zabawa'' - dzieci słuchają piosenki o tematyce zimowej podczas której tańczą, skaczą, naśladują ruchy opiekunki.

3. „O ktoś tu był?” - opiekunka przed przyjściem dzieci na taras rozkłada w różnych miejscach czapki Mikołaja, następnie zachęca dzieci do szukania i zbierania czapek.

4. „Ciężkie sanie renifera'' - dzieci starsze ciągną za sznurki pudełka, w których znajdują się pluszowe misie. Dzieci młodsze obserwują trzymając misie w rękach.

5. „Sanie Mikołaja” – dzieci siadają na „saniach” Mikołaja. Opiekunki w czapkach Mikołaja ciągną „sanie” z dziećmi.

Cele szczegółowe:

*próby uczestnictwa w zabawie zorganizowanej.

*rozwijanie spostrzegawczości i reagowania na zmiany w otoczeniu.

*radość ze wspólnej aktywności oraz możliwości samodzielnego decydowania.

*wspieranie rozwoju integracji sensorycznej.

15.12.- 19.12.2025  Temat: „Święta tuż,tuż”.

1. „Ding dong, ding dong” - granie do rytmu na instrumentach muzycznych. Dzieci starsze wystukują łatwy rytm. Dzieci młodsze dotykają , potrząsają grzechotkami.

2. „Śniegu nasypało” - zabawa sensoryczna z wykorzystaniem skrobi ziemniaczanej i pianki do tworzenia śniegu.

3. „Elfy Świętego Mikołaja”- dzieci z pomocą opiekunki wkładają świąteczne prezenty do worka.

4. „Choinka zielona”- dzieci wraz z opiekunką wysypują zielony ryż na szablon tworząc obraz choinki.

5. „Zbliżają się święta” - dzieci z opiekunką oglądają ilustracje związane ze świętami. Opiekunka czyta krótkie wierszyki o tematyce świątecznej.

Zabawy na tarasie/dworze:

1. „Szukamy Świętego Mikołaja” – dzieci na tarasie chodzą śladami Mikołaja. Opiekunka wcześniej rozkłada odciśnięte na kartce papieru kształty buta.

2. „Świąteczna choinka” - dzieci podczas spaceru wieloosobowym wózkiem udają się na starówkę, gdzie ubrana jest choinka.

3. „Hop do góry” - dzieci starsze odbijają białe balony, dzieci młodsze dotykają i upuszczają podane im balony.

4. Wzmacniamy odporność dzieci – wychodzimy na spacer, dostosowujemy ubiór do pogody na zewnątrz.

5. „Czekamy na śnieg”- opiekunka zdmuchuje z ręki pociętą wcześniej białą kartkę w kształcie śnieżynek. Dzieci próbują łapać „śnieg”.

Cele szczegółowe:

*rozwijanie percepcji słuchowej.

*ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.

*rozwijanie ciekawości poznawczej.

*kształtowanie umiejętności reagowania na dźwięk.

22.12 - 23.12.2025 Temat: „Nasza choinka”.

1. „Podaj mi śnieżynkę” - opiekunka rzuca kostkę piankową z obrazkami o tematyce zimowej. Dzieci znajdują wylosowany obrazek rozłożony na dywanie.

2. „Ubieramy choinkę z filcu”. Dzieci z pomocą opiekunki zawieszają filcowe ozdoby na choince.

Zabawy na tarasie/dworze

1. „Świąteczne porządki”- dzieci na tarasie wrzucają do pudełek rozłożone przedmioty.

2. Spacer z dziećmi w wózkach wieloosobowych i podziwianie świątecznej miejskiej dekoracji.

Cele szczegółowe:

*rozwijanie spostrzegawczości.

*rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

*doskonalenie umiejętności dnia codziennego.

29.12. - 31.12.2025  Temat: „Nadchodzi Nowy Rok”.

1. „Kolorowe fajerwerki” - dzieci z opiekunką na kartonie w ciemnym kolorze stemplują przy pomocy rolek z papieru kolorowe kleksy.

2. „Tik tak” - zabawa paluszkowa – dźwiękonaśladowcza. Dzieci próbują naśladować ruchy opiekunki dostosowane do tekstu.

3. „Tańce w kole” - próby tańca w parach przy piosenkach zimowych.

Zabawy na tarasie/dworze:

1. Zapoznanie z zimowym krajobrazem i zmianami w przyrodzie (obserwacja padającego śniegu).

2. „Hopla w dół” - zabawa ruchowa z wykorzystaniem zjeżdżalni. Dzieci samodzielnie lub z pomocą opiekunki zjeżdżają do basenu.

3. „Zimowy spacer” - wyjście z dziećmi na spacer po najbliższej okolicy. W trakcie spaceru opiekunka opowiada o zmieniającej się pogodzie.

Cele szczegółowe:

*rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

*rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi.

*usprawnianie motoryki małej.