Żabki
01.12.-05.12.2025 Temat: Nadchodzi Zima.
Zabawa w sali:
1. „Tup , tup po śniegu '' - poznajemy piosenkę o tematyce zimowej. Opiekunka odtwarza piosenkę, pokazuje proste gesty do tekstu piosenki. Dzieci młodsze słuchają melodii, dzieci starsze próbują naśladować ruchy opiekunki do tekstu piosenki.
2. „ A kuku kto tu jest?'' - dzieci stoją przy lustrze w sali, starają się samodzielnie zakładać czapkę Mikołaja na swoją głowę, młodsze dzieci dotykają miękkiego materiału i puszku znajdującego się na czapce.
3. „Śnieżne kule'' - ćwiczenia sensoryczne w zakresie napięcia mięśniowego nadgarstka. Dzieci zgniatają kartki samodzielnie lub z pomocą opiekunki, starają się formować kule z papieru.
4. „Poznajemy św. Mikołaja'' - zapoznanie dzieci z postacią Mikołaja poprzez rozmowę
i oglądanie książeczek z wizerunkiem Mikołaja. Przygotowanie dzieci na jego odwiedziny
w sali.
5. „Spotkanie ze świętym Mikołajem'' - wręczanie upominków dla dzieci, wspólne zabawy
w świątecznej atmosferze.
Zabawy na dworze/tarasie:
1. „Wietrzyk wieje'' - wyjście z dziećmi na spacer wieloosobowym wózkiem. Podczas spaceru opiekunka opowiada o zmieniającej się porze roku ''Jest coraz chłodniej ''.
2. „Zimowy spacer po okolicy” - podczas spaceru oglądamy zmieniającą się aurę pogodową
i wzmacniamy naszą odporność.
3. „Oj jak zimno w ręce'' - wyjście na żłobkowy taras. Ubieramy się ciepło, dzieci samodzielnie próbują założyć rękawiczki.
4. „Złap bańkę'' - opiekunka chodząc po tarasie puszcza bańki mydlane. Starsze dzieci podążają za nią i starają się łapać bańki. Młodsze dzieci wodzą wzrokiem, próbują pokazywać palcem spadające bańki.
5. Wychodzimy z dziećmi na spacer wieloosobowym wózkiem. Opiekunka pokazuje otaczającą nas przyrodę np. słońce, chmury ,drzewo.
Cele szczegółowe:
*rozwijanie umiejętności naśladowania prostych gestów i ruchów.
*budowanie poczucia bezpieczeństwa poprzez miłą atmosferę w grupie.
*doskonalenie sprawności motoryki małej i dużej.
8.12– 12.12. 2025 r. Temat: Ja i moja rodzina.
Zabawy w sali:
1. „Mama, Tata i moja rodzina'' - opiekunka za pomocą kart obrazkowych przedstawia model rodziny. Dzieci pokazują na obrazkach gdzie jest mama , tata , dziecko.
2. „Nadchodzą święta'' - słuchamy kolęd w miłej świątecznej atmosferze. Dzieci swobodnie siedzą na dywanie i wspólnie z opiekunkami oglądają dekoracje świąteczne znajdujące się w sali.
3. „Świąteczne czapki Mikołaja'' - dzieci próbują samodzielnie założyć czerwoną czapkę Mikołaja i wspólnie z opiekunkami słuchają piosenki o Mikołaju.
4. Warsztaty Świąteczne – zabawy sprawnościowe z wykorzystaniem elementów świątecznych: choinka, mikołaj, bałwan z udziałem rodziców. Budowanie przyjaznej atmosfery w relacji opiekun – rodzic – dziecko.
5. „Tajemnicze pudełko'' - rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku. Dzieci wyjmują ukryte w pudełku przedmioty o tematyce świątecznej, poznają ich kształt i fakturę.
Zabawy na dworze / tarasie .
1. „Lepimy bałwana” - opiekunka wraz z dziećmi ustawia kartonowe pudełka od największego do najmniejszego jedno na drugim. Na końcu dzieci przyklejają wycięte z papieru guziki, oczy, marchewkowy nos i czapkę tworząc bałwana.
2. „Zimowa zabawa'' - dzieci słuchają piosenki o tematyce zimowej podczas której tańczą, skaczą, naśladują ruchy opiekunki.
3. „O ktoś tu był?” - opiekunka przed przyjściem dzieci na taras rozkłada w różnych miejscach czapki Mikołaja, następnie zachęca dzieci do szukania i zbierania czapek.
4. „Ciężkie sanie renifera'' - dzieci starsze ciągną za sznurki pudełka, w których znajdują się pluszowe misie. Dzieci młodsze obserwują trzymając misie w rękach.
5. „Sanie Mikołaja” – dzieci siadają na „saniach” Mikołaja. Opiekunki w czapkach Mikołaja ciągną „sanie” z dziećmi.
Cele szczegółowe:
*próby uczestnictwa w zabawie zorganizowanej.
*rozwijanie spostrzegawczości i reagowania na zmiany w otoczeniu.
*radość ze wspólnej aktywności oraz możliwości samodzielnego decydowania.
*wspieranie rozwoju integracji sensorycznej.
15.12.- 19.12.2025 Temat: „Święta tuż,tuż”.
1. „Ding dong, ding dong” - granie do rytmu na instrumentach muzycznych. Dzieci starsze wystukują łatwy rytm. Dzieci młodsze dotykają , potrząsają grzechotkami.
2. „Śniegu nasypało” - zabawa sensoryczna z wykorzystaniem skrobi ziemniaczanej i pianki do tworzenia śniegu.
3. „Elfy Świętego Mikołaja”- dzieci z pomocą opiekunki wkładają świąteczne prezenty do worka.
4. „Choinka zielona”- dzieci wraz z opiekunką wysypują zielony ryż na szablon tworząc obraz choinki.
5. „Zbliżają się święta” - dzieci z opiekunką oglądają ilustracje związane ze świętami. Opiekunka czyta krótkie wierszyki o tematyce świątecznej.
Zabawy na tarasie/dworze:
1. „Szukamy Świętego Mikołaja” – dzieci na tarasie chodzą śladami Mikołaja. Opiekunka wcześniej rozkłada odciśnięte na kartce papieru kształty buta.
2. „Świąteczna choinka” - dzieci podczas spaceru wieloosobowym wózkiem udają się na starówkę, gdzie ubrana jest choinka.
3. „Hop do góry” - dzieci starsze odbijają białe balony, dzieci młodsze dotykają i upuszczają podane im balony.
4. Wzmacniamy odporność dzieci – wychodzimy na spacer, dostosowujemy ubiór do pogody na zewnątrz.
5. „Czekamy na śnieg”- opiekunka zdmuchuje z ręki pociętą wcześniej białą kartkę w kształcie śnieżynek. Dzieci próbują łapać „śnieg”.
Cele szczegółowe:
*rozwijanie percepcji słuchowej.
*ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
*rozwijanie ciekawości poznawczej.
*kształtowanie umiejętności reagowania na dźwięk.
22.12 - 23.12.2025 Temat: „Nasza choinka”.
1. „Podaj mi śnieżynkę” - opiekunka rzuca kostkę piankową z obrazkami o tematyce zimowej. Dzieci znajdują wylosowany obrazek rozłożony na dywanie.
2. „Ubieramy choinkę z filcu”. Dzieci z pomocą opiekunki zawieszają filcowe ozdoby na choince.
Zabawy na tarasie/dworze
1. „Świąteczne porządki”- dzieci na tarasie wrzucają do pudełek rozłożone przedmioty.
2. Spacer z dziećmi w wózkach wieloosobowych i podziwianie świątecznej miejskiej dekoracji.
Cele szczegółowe:
*rozwijanie spostrzegawczości.
*rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
*doskonalenie umiejętności dnia codziennego.
29.12. - 31.12.2025 Temat: „Nadchodzi Nowy Rok”.
1. „Kolorowe fajerwerki” - dzieci z opiekunką na kartonie w ciemnym kolorze stemplują przy pomocy rolek z papieru kolorowe kleksy.
2. „Tik tak” - zabawa paluszkowa – dźwiękonaśladowcza. Dzieci próbują naśladować ruchy opiekunki dostosowane do tekstu.
3. „Tańce w kole” - próby tańca w parach przy piosenkach zimowych.
Zabawy na tarasie/dworze:
1. Zapoznanie z zimowym krajobrazem i zmianami w przyrodzie (obserwacja padającego śniegu).
2. „Hopla w dół” - zabawa ruchowa z wykorzystaniem zjeżdżalni. Dzieci samodzielnie lub z pomocą opiekunki zjeżdżają do basenu.
3. „Zimowy spacer” - wyjście z dziećmi na spacer po najbliższej okolicy. W trakcie spaceru opiekunka opowiada o zmieniającej się pogodzie.
Cele szczegółowe:
*rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
*rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi.
*usprawnianie motoryki małej.
