Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Biedronki

01.09.2024r. –05.09.2025r. „Witaj w żłobku”

Temat: Poznajemy się – tworzymy poczucie bezpieczeństwa.

ZABAWY W SALI:

Powitanie przy piosence „Wszyscy są, witam was”
Dzieci siedzą w kole, opiekunka śpiewa, dzieci są witane po imieniu.

„Pokaż swoją zabawkę”
Dziecko pokazuje zabawkę przyniesioną z domu lub wybiera ulubioną z półki. Opiekunka nazywa zabawki i dzieci.

Zabawy z tunelami
Dzieci przechodzą przez kolorowy tunel – opiekunka czeka po drugiej stronie, zachęca, chwali.

„Przytul misia” – wyciszenie
Dzieci dostają pluszaki, spacerują z nimi, a gdy muzyka cichnie – przytulają się do misia.

„Balonowe łapanie”
Dzieci podrzucają i łapią balony, siedząc lub stojąc – radość z kolorów i ruchu.

ZABAWY NA DWORZE:

Spacer zapoznawczy po ogrodzie
Idziemy powoli, wskazujemy huśtawki, drzewa, trawę. Uczymy się bezpiecznego poruszania.

„Gdzie jest...?” – orientacja w otoczeniu
Opiekunka pyta: „Gdzie jest domek?”, „Gdzie piłki?” – dzieci pokazują.

Turlanie piłek
Dzieci siedzą lub stoją i turlają duże piłki do siebie lub do opiekunki.

Chodzimy po kolorowych krążkach
Ułożone na ziemi piankowe kółka – dzieci stają na nich, przeskakują, ćwiczą równowagę.

Zabawa swobodna na jeździkach
Dzieci poruszają się na pojazdach, uczą się czekać na swoją kolej.

Cele szczegółowe:

Dziecko rozpoznaje opiekunki i oswaja się z nowym otoczeniem.

Nawiązuje pierwszy kontakt z rówieśnikami i opiekunkami.

Uczestniczy w zabawie w kręgu i reaguje na imię.

Wykonuje proste czynności na sygnał (np. zatrzymuje się, siada, przytula misia).

Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po sali i ogrodzie.

08.09.2025r. –12.09.2025r. „Poznajemy salę”

Temat: Gdzie są zabawki? – oswajamy przestrzeń

ZABAWY W SALI:

Powitanie z piosenką „Idę do żłobka”
Dzieci stoją w kole, śpiewają i pokazują ruchy – maszerują, klaszczą.

Zabawa: „Gdzie mieszkają zabawki?”
Opiekunka pokazuje kąciki zabaw: kuchnia, auta, książki – dzieci pomagają układać.

Budujemy wieżę z klocków
Dzieci budują z opiekunką, potem wspólnie burzą konstrukcję – uczymy się współpracy.

„Jak robi…?” – zabawa dźwiękonaśladowcza
Opiekunka pokazuje obrazki zwierząt – dzieci naśladują dźwięki.

„Kolorowa piłka” – turlanie w kole
Siedzimy na dywanie i turlamy piłkę do kolegi – uczymy się imion.

ZABAWY NA DWORZE:

„Skaczemy jak piłeczki”
Dzieci podskakują na trawie lub piankowych poduszkach, ćwiczą dużą motorykę.

Bieganie z kolorowymi wstążkami
Dzieci biegają i machają tasiemkami, rozwijają radość z ruchu.

Tor sensoryczny
Przejście boso po różnych fakturach: mata, trawa, guma – oswajanie dotyku.

Zabawa „Rzuć i złap” z woreczkami
Dzieci rzucają materiałowe woreczki do koszyka lub do opiekunki.

Zabawa „Znajdź kolor”
Opiekunka pokazuje kolor – dzieci szukają go w otoczeniu (np. zielone liście, czerwone autko).

Cele szczegółowe:

Dziecko rozpoznaje przestrzeń sali i zna miejsce wybranych zabawek.

Uczy się prostych zasad korzystania z kącików tematycznych.

Potrafi wskazać i nazwać wybrane przedmioty (np. piłkę, misia).

Podejmuje próby uczestnictwa w zabawach zorganizowanych.

Rozwija orientację przestrzenną podczas poruszania się w ogrodzie lub na tarasie.

15.09.2025r. –19.09.2025r. „Zabawa to radość”

Temat: Zabawy sensoryczne i muzyczne

ZABAWY W SALI:

„A teraz wszyscy...” – zabawa z pokazywaniem
Śpiewamy i pokazujemy: machanie, klaskanie, obrót.

Zabawa z chustą animacyjną – „Wietrzyk”
Dzieci trzymają chustę i falują nią przy spokojnej lub szybkiej muzyce.

Zabawa „Kółeczka z ryżu” – Dzień Kropki
Dzieci napełniają tekturowe kółka kolorowym ryżem, przesypują, obserwują.

Malowanie palcami – „Kolorowe kropki”
Dzieci palcem malują farbami na kartonowych kółkach.

„Zgadnij, co to?” – zabawa dotykowa
Dzieci dotykają ukryte w pudełku przedmioty i próbują odgadnąć, co to jest.

ZABAWY NA DWORZE:

Zabawa „Kolorowe kropki” – ruchowa
Dzieci skaczą, turlają się lub stają na kolorowych poduszkach.

Bieg z balonem w rączce
Dzieci trzymają balon i biegną za opiekunką – ćwiczenie koncentracji.

Taniec na trawie
Włączamy muzykę – dzieci tańczą, kręcą się, biegają.

Zabawy z baniek mydlanych
Dzieci gonią, próbują złapać lub dmuchać bańki.

Zabawa „Wiatr, wieje wiatr”
Opiekunka mówi: „Wieje!” – dzieci biegają; „Nie wieje” – zatrzymują się.

Cele szczegółowe:

Dziecko reaguje na muzykę ruchem i emocjami.

Rozwija wrażliwość sensoryczną poprzez kontakt z różnymi fakturami i materiałami.

Doskonali koordynację ręka–oko podczas przesypywania i malowania.

Rozpoznaje i różnicuje kolory podstawowe (np. czerwony, żółty, niebieski).

Współpracuje w grupie – trzyma chustę animacyjną, bierze udział we wspólnych aktywnościach.

22.09.2025r. – 26.09.2025r.„Już się znamy”

Temat: Integracja i poznawanie siebie

ZABAWY W SALI:

Zabawa „Kółko graniaste”
Dzieci trzymają się za ręce, tańczą w kole, ćwiczą rytm i relacje.

Poznajemy imiona
Opiekunka mówi: „Kto ma na imię Zosia?”, „Gdzie jest Jaś?” – dzieci wskazują.

Zabawy z lusterkami
Dzieci oglądają swoje buzie, nazywamy części ciała: oko, nosek, buzia.

Bańki mydlane – wspólne łapanie
Dzieci skaczą, łapią bańki, ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową.

Zabawa „Mój miś”
Dziecko wybiera maskotkę – przytula, daje buziaka, opiekuje się nią.

ZABAWY NA DWORZE:

Spacer z wózkiem dla lalek lub autkiem
Dzieci prowadzą zabawki – uczą się opieki, organizacji przestrzeni.

Zabawa „Wszyscy razem!”
Na sygnał opiekunki dzieci gromadzą się wokół niej, chwytają się za ręce lub podchodzą do wskazanego miejsca (np. hula-hop, piankowy krążek). Ćwiczą reagowanie na polecenia, integrują się jako grupa.

Bieganie za bańkami mydlanymi
Opiekunka puszcza bańki, a dzieci próbują je złapać, dmuchać lub po prostu obserwować, jak unoszą się w powietrzu. Zabawa rozwija koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność fizyczną.

Zabawa „Idziemy po śladach”
Na ziemi (chodniku, tarasie) rozłożone są kolorowe stopy z pianki lub narysowane kredą. Dzieci stawiają stopy na śladach i idą ścieżką – uczą się równowagi i kierunków.

Zabawa z chustą „Kolory i wiatr”
Na środku ogrodu lub tarasu dzieci trzymają kolorową chustę animacyjną. Falują nią przy muzyce lub w odpowiedzi na słowa opiekunki: „wieje lekki wietrzyk”, „wieje silny wiatr”. To ćwiczenie współpracy i wrażliwości na rytm.

Cele szczegółowe:

Dziecko zaczyna rozpoznawać imiona kolegów i koleżanek.

Nawiązuje pierwsze relacje społeczne poprzez wspólne zabawy.

Potrafi naśladować proste gesty i dźwięki (np. zwierzątka, klaskanie).

Reaguje na komunikaty werbalne opiekunki (np. „pokaż”, „gdzie jest…”).

Rozwija dużą motorykę i koordynację ruchową w czasie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

29.09.2025r. –30.09.2025r. „Razem jest fajnie!”

Temat dnia: Utrwalamy poznane aktywności – wspieramy więzi i bezpieczeństwo.

ZABAWY W SALI

Piosenka powitalna „Wszyscy są, witam was”
Dzieci siedzą w kole i witają się, pokazując rączką, przybijając „piątkę” z opiekunką i kolegami.

Zabawa „Domki dla misiów”
Dzieci układają pluszaki w koszykach lub na poduszkach. Opiekunka mówi: „Połóż misia do domku”, „Nakryj misia kocykiem”.

ZABAWY NA DWORZE / TARASIE

Zabawa z kredą „Rysujemy kształty”
Dzieci rysują na chodniku proste figury (koła, linie, słoneczka). Opiekunka wspiera i nazywa kolory/kształty.

Swobodna zabawa z piłkami i jeździkami
Czas na samodzielne wybieranie aktywności – turlanie piłki, jazda na pojazdach, zabawy z kolegą.

Cele szczegółowe:

Dziecko utrwala imiona kolegów i opiekunek.

Wzmacnia poczucie bezpieczeństwa poprzez stałe rytuały i przewidywalność.

Doskonali koordynację ruchową i reakcję na sygnały słowne.

Rozpoznaje podstawowe emocje (radość, zaskoczenie, spokój) i naśladuje zachowania opiekunek.

Współdziała w prostych zabawach grupowych i ćwiczy cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej.