Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Biedronki

01.10.2025r. -03.10.2025r. ,,Kolorowa Jesień”

Temat: Razem grzecznie się bawimy

ZABAWY W SALI:

1. ,,Kto to taki?”-zabawa z lusterkiem

Dzieci otrzymują małe lusterko-opiekunka mówi: ”Pokaż oczko ,nosek, buzię”, dzieci pokazują na sobie .

2. ,,Zgadnij, co słyszysz?”

Opiekunka wydaje dźwięki grzechotką, bębenkiem, dzwonkiem-dzieci próbują zgadywać, który instrument „gra”.

3. Zabawa ruchowa „Maszerują dzieci”

Dzieci maszerują po sali przy muzyce. Na sygnał „Stop!”-zatrzymują się, a na „Idziemy dalej!”- ruszają.

ZABAWY NA DWORZE:

1. Zabawa z chustą animacyjną” Kto się schował?”

Dzieci siadają wokół chusty. Opiekunka zakrywa jednego malucha chustą i pyta:

„Kogo nie ma?”- reszta dzieci zgaduje.

2. Zabawa „Ptaszki w gniazdku”

Na trawie lub tarasie ułożone są obręcze (gniazda). Dzieci „latają jak ptaszki”, na hasło ,,do gniazdka!”-próbują wskoczyć do obręczy.

3. ,,Spacer parami”

Dzieci dobierają się w pary, idą trzymając się za ręce lub z opiekunką. Uczymy się iść spokojnie, poruszać się w grupie podczas spaceru.

Cele szczegółowe:

-Nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami i opiekunkami.

-Podejmowanie prób uczestnictwa w zabawach zorganizowanych.

-Dziecko reaguje na muzykę ruchem i emocjami.

-Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

-Kształtowanie nawyków poruszania się w parach podczas spacerów.

06.10.2025r.-10.10.2025r.

Temat: Zabawy sensoryczne i muzyczne.

ZABAWY W SALI:

1. Zapoznanie z „Jesienną piosenką”

Dzieci podczas zajęć rytmiczno-ruchowych poruszają się przy muzyce. Naśladują deszcz, wiatr, spadające liście, ruchy opiekunki. Ilustrują ruchem zjawiska jesienne.

2. ,,Gimnastyka smyka”

Dzieci wraz z opiekunką wykonują podskoki, skłony, przysiady.

3. ,,Liście”- zabawa badawcza

Dzieci oglądają liście z wykorzystaniem lupy .Poznają ich kształt, kolor, strukturę.

4. ,,Pejzaż z liści”

Dzieci tworzą pracę plastyczną przyklejając liście o różnych kształtach, wielkościach i kolorach.

5. ,,Kto zbierze najwięcej”

Dzieci zbierają rozrzucone na dywanie liście i wkładają je do kartonowego pudełka.

ZABAWY NA DWORZE:

1. ,,Zabawy kocykowe ”

Opiekunki rozkładają koc, kładą na nim dziecko, a następnie delikatnie bujają nim, chwytając za rogi kocyka.

2. Zabawa swobodna.

Dzieci uczestniczą w zabawach swobodnych na świeżym powietrzu. Samodzielnie wybierają formę aktywności.

3. Bieganie z kolorowymi liśćmi

Dzieci bawią się na świeżym powietrzu. Biegają i zbierają kolorowe liście, podrzucają je i próbują łapać.

4. ,,Podglądamy jesień”

Dzieci podczas pobytu na świeżym powietrzu obserwują przyrodę. Opiekunka określa cechy jesiennej pogody (temperatura, wiatr, zachmurzenie)oraz opowiada co znajduje się w otoczeniu-kolorowe liście, kasztany, ptaki odlatujące do ciepłych krajów.

5. ,,Grzyby hop!”-zabawa spostrzegawcza na placu zabaw.

Dzieci chodzą z opiekunkami na tarasie słuchając sygnałów. Na hasło: ,,grzybki hop!” dzieci zatrzymują się i wykonują podskok.

Cele szczegółowe:

-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych u dzieci.

-Rozwijanie wyobraźni ruchowej poprzez zabawy naśladowcze.

-Kształtowanie umiejętności współpracy.

-Wykonywanie prostych czynności na sygnał (skaczemy, zatrzymujemy się, podskakujemy).

-Poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po sali i ogrodzie.

-Rozwijanie zmysłu dotyku poprzez kontakt z różnymi fakturami.

-Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

-Rozwijanie sprawności fizycznej i integracji z rówieśnikami.

-Rozwijanie dużej motoryki.

13.10.2025r.-17.10.2025r. ,,Kasztany”- duży -mały.

Temat :Poznajemy kształty.

ZABAWY W SALI:

1. Powitanie przy piosence „Wszyscy są witam was”

Dzieci siedzą w kole. Opiekunka śpiewa piosenkę, podczas której każde dziecko jest witane po imieniu.

2. ,,Kasztanowe koło”

Dzieci wspólnie z opiekunką tworzą na dywanie różnej wielkości koła z kasztanów, zebranych podczas spacerów.

3. ,,Wiewiórki w dziupli” -zabawa ruchowa

Na dywanie rozłożone są szarfy gimnastyczne, które symbolizują dziuplę. Dzieci z opiekunką poruszają się swobodnie po sali na hasło:,, wiewiórki do dziupli”, dzieci wskakują w najbliższą szarfę.

4. ,,Balonowe łapanie”

Dzieci podczas zabawy podrzucają i łapią balony o różnej wielkości.

5. ,,Listki”- zabawa dydaktyczna

Dzieci razem z opiekunką segregują materiał przyrodniczy (np. liście) według określonych cech: mały-duży, zielony- żółty-czerwony.

ZABAWY NA DWORZE:

1. ,,Skacz jak piłeczka”

Dzieci podskakują na piankowych poduszkach, ćwicząc dużą motorykę.

2. ,,Wyścig wiewiórek”

Zabawy na świeżym powietrzu z elementami skoku. Dzieci poruszają się: skaczą, biegają, pokonują niewielkie dystanse.

3. ,,Kto tu puka?”-zabawa spostrzegawcza

Opiekunka stuka w różne struktury na żłobkowym tarasie (np. poręcz, domek, podłogę, parapet) a dzieci nasłuchują i starają się odnaleźć źródło dźwięków.

4. Zabawa „Znajdź kolor”

Opiekunka pokazuje kolor(np. czerwony, żółty, zielony) -dzieci szukają go w najbliższym otoczeniu(np. zielone liście, czerwone autko, żółta kanapa).

5. ,,Jesienny taniec”- zabawa naśladowcza

Dzieci wspólnie z opiekunkami w rytm muzyki naśladują ruchy wiatru, deszczu i słońca. Poruszają się lekko, podnoszą ręce kołysząc się.

Cele szczegółowe:

- Nawiązywanie kontaktu z opiekunkami i rówieśnikami.

-Rozwijanie koordynacji: wzrokowo-ruchowej.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

-Utrwalanie znajomości kolorów.

-Rozwijanie spostrzegawczości.

-Poznawanie wiedzy przyrodniczej.

-Rozwijanie równowagi, sprawności fizycznej.

-Rozwijanie szybkości i zwinności.

-Rozwijanie słuchu i koncentracji.

-Rozwijanie ekspresji ruchowej.

-Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

20.10.2025r.-24.10.2025r.

ZABAWY W SALI:

Temat: Leśne zwierzaki

1. Zabawa „Kółko graniaste”

Ulubiona zabawa integracyjna dzieci. Dzieci trzymają się za ręce, tańczą w kole, co sprzyja nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych.

2. ,,Kto tak potrafi?”-zabawa zręcznościowa

Dzieci starają się przenieść kasztana za pomocą łyżki do wyznaczonego miejsca.

3. ,,Kto ma dom w lesie?”

Opiekunka pokazuje i omawia obrazki przedstawiające mieszkańców lasu. Dzieci nazywają zwierzęta, mówią gdzie mieszkają i czym się żywią.

4. ,,Strachliwy jeż” -zabawa z elementami chodzenia na czworaka.

Dzieci chodzą na czworaka na hasło opiekunki „jeżyk”- dzieci kładą się na podłodze.

5. Zabawa „Mój miś”

Dzieci wybierają maskotkę, przytulają, opiekują się nią.

ZABAWA NA DWORZE:

1. ,,Patyczki jak gałązki”

Dzieci trzymają w rączkach krótkie patyczki -,, gałązki leśne”. Opiekunka pokazuje ,jak nimi delikatnie machać, naśladując ruchem szumiące drzewo. Dzieci powtarzają ruchy.

2. ,,Leśne dźwięki”

Opiekunka delikatnie naśladuje odgłosy zwierząt leśnych i zachęca dzieci do powtarzania prostych dźwięków lub gestów(np. machanie rękami jak ptaszek, tuptanie nóżkami jak jeż).

3. Zabawa „Idziemy po śladach”

Na chodniku narysowane są kredą kolorowe stopy. Dzieci stawiają nóżki na śladach i podążają wyznaczoną ścieżką.

4. Bieg z balonem w rączce.

Dzieci trzymają balon w dłoni i biegają swobodnie. Celem jest utrzymanie balonu bez upuszczenia, co wymaga koncentracji i koordynacji.

5. Zabawa z baniek mydlanych

Opiekunka puszcza bańki mydlane, a dzieci gonią je próbując złapać lub dmuchać.

Cele szczegółowe:

-Nawiązywanie relacji społecznych.

-Rozwijanie koordynacji- ręka-oko.

-Wzbogacanie słownictwa.

-Rozwijanie dużej motoryki, koordynacji ruchowej i równowagi.

-Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

-Ćwiczenie umiejętności słuchania i szybkiego reagowania.

-Wzmacnianie umiejętności śledzenia wzrokiem i przewidywania ruchem.

-Pobudzanie rozwoju mowy i komunikacji.

-Rozwijanie empatii i umiejętności opieki.

-Ćwiczenie koncentracji.

27.10.2025r.-30.10.2025r.

Temat: Jesienią w parku

ZABAWY W SALI:

1. Piosenka „Leśny spacer” –piosenka o leśnych zwierzątkach.

Dzieci z opiekunką siedzą na dywanie i starają się naśladować odgłosy zwierząt(sowa, dzięcioł, wilk).

2. ,,Co ma igły?”-zabawa sensoryczna na „Dzień makaronu”

Na stoliku znajduje się styropian z patyczkami imitującymi drzewo iglaste. Dzieci próbują nawlekać makaron. Opiekun wyjaśnia, że patyczki to ,,igły” drzew iglastych.

3. ,,Kolorowa piłka”

Dzieci wraz z opiekunkami siedzą w kole na dywanie. Opiekunka podaje piłkę turlając ją do dziecka jednocześnie wypowiadając jego imię.

4. ,,Co jest w dyni”- eksperyment na „Dzień Dyni”

Opiekunka pokazuje dzieciom dużą dynie. Dzieci oglądają ją, dotykają i próbują zgadnąć co jest w środku. Następnie opiekunka pokazuje jej wnętrze, wyciąga pestki i miąższ. Opowiada do czego można wykorzystać dynię.

5. Zabawy z lusterkiem

Dzieci oglądają swoje odbicie w lustrze i nazywają części ciała: oko, nosek, buzia, broda, uszko. Dzieci naśladują różne miny(uśmiech, zdziwienie, smutek).

ZABAWY NA DWORZE:

1. ,,Ja jestem wężem”

Dzieci wspólnie z opiekunkami spacerują po terenie żłobka, trzymając się ,,węża spacerowego”.

2. ,,Piaskowy jeż”

Dzieci formują kształt jeża z piasku lub ciastoliny. Opiekunka pomaga tworzyć,, kolce” z patyków.

3. ,,Zrywamy owoce”- ćwiczenia kształtujące ramiona i nogi.

Dzieci chodzą swobodnie po tarasie, unoszą w górę raz jedną ,raz drugą rękę -naśladują zrywanie owoców z drzewa.

4. ,,Gdzie jest taka sama dynia”- ćwiczenia percepcji wzrokowej

Dzieci starają się dobrać w pary rozłożone dynie: mała-mała, duża-duża.

5. ,,Sprzątamy liście”- dzieci za pomocą lekkich miotełek sprzątają ,,jesienne liście” na terenie żłobka. Opiekunka pokazuje jak zamiatać, a dzieci ją naśladują.

Cele szczegółowe:

-Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie żłobkowej i ćwiczenie cierpliwość podczas oczekiwanie na swoją kolej.

-Rozwijanie umiejętności naśladowania: mowy.

-Rozwijanie motoryki małej i percepcji ruchu.

-Utrwalanie poznanych imion.

-Rozwijanie ciekawości i poznawania świata.

-Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Ćwiczenie motoryki dużej koordynacji ruchowej.

-Poznawanie kształtów i form.

-Ćwiczenie umiejętności klasyfikowania dopasowywania.

-Poznawanie pracy ogrodnika i przyrody.

-Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.