Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Biedronki

TYDZIEŃ I- 02.12.- 06.12.2025r.- „Jedzie Mikołaj…”

Cele szczegółowe:

- dzieci poznają postać Św. Mikołaja i uczestniczą w mikołajkowym świętowaniu.

- dzieci rozwijają motorykę małą- ćwiczą chwytanie, odrywanie i przyklejanie waty.

- dzieci rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację

- dzieci rozwijają radość ze wspólnego świętowania, poznają tradycję Mikołajek oraz wzmacniają więzi w grupie.

- dzieci rozwijają poczucie rytmu oraz uczą się reagować na zmianę rytmu.

- dzieci rozwijają umiejętność reagowania na polecenia.

Zabawy w sali.

1. „Kolorowe drzewko”- dzieci wraz z opiekunką ubierają choinkę. Zawieszają kolorowe bombki i łańcuchy.

2. „ Czapka Św. Mikołaja”- zabawa plastyczna- dzieci za pomocą waty próbują udekorować czapkę Św. Mikołaja.

3. „ Jedzie Mikołaj”- zabawa muzyczna- dzieci trzymają w ręku dzwoneczki. Przy piosence o Mikołaju starają się dzwonić dzwoneczkami.

4. „ Czekamy na Mikołaja”- opiekunka pokazuje dzieciom obrazek Św. Mikołaja i opowiada kim jest i co przynosi.

5. Wspólne świętowanie- spotkanie z Mikołajem i wręczenie dzieciom symbolicznych upominków. Następnie dzieci i opiekunki razem tańczą przy piosenkach o Mikołaju.

Zabawy na dworze:

1. Wiatr i śnieg- dzieci biegają trzymając w rękach wstążki, potrząsają nimi udając że wieje wiatr.

2. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie- dzieci podczas spaceru obserwują np. drzewa na których nie ma już liści.

3. Toczymy śnieżne kule- dzieci wraz z opiekunką turlają do siebie duże piłki.

4. Zbieramy śnieg- dzieci za pomocą łopatek do piasku próbują przesypywać sztuczny śnieg z jednego pojemnika do drugiego.

5. Poszukiwanie prezentów- opiekunka ukrywa kolorowe woreczki na tarasie a dzieci starają się je odnaleźć i wrzucić do worka Św. Mikołaja.

TYDZIEŃ II- 08.12- 12.12.2025r. „Zima tuż, tuż…”

Cele szczegółowe:

- dzieci rozwijają zmysł dotyku i ciekawość poznawczą poprzez poznawanie nowych faktur oraz badanie właściwości materiału( np. śnieg rozpada się, skleja, rozsypuje).

- dzieci uczą się współdziałania z rówieśnikami w zabawie grupowej (rzucanie śnieżkami).

- dzieci rozwijają motorykę dużą i koordynację ruchową podczas pokonywania toru przeszkód

- dzieci uczą się doświadczać przyrody wszystkimi zmysłami

- dzieci rozwijają motorykę małą

- dzieci rozwijają umiejętność poruszania się w rytm muzyki i reagowania na polecenia opiekunki

Zabawy w sali:

1. „ Zimowy tor przeszkód”- dzieci przeskakują przez piankowe poduszki (śniegowe zaspy).

2.„ Dotknij śniegu”- zabawa sensoryczna. Opiekunka przygotowuje „sztuczny śnieg” używając mąki ziemniaczanej i pianki do golenia. Dzieci siedzą przy stole i bawią się śniegiem.

3. .”Pierniczkowy zapach”- dzieci i opiekunka za pomocą foremek wycinają kształty pierniczków.

4. „ Śnieżne kule”- opiekunka i dzieci siedzą na dywanie, zgniatają białe kartki tworząc z nich śnieżne kule. Następnie dzieci wraz z opiekunka rzucają się „śnieżkami”.

5. Warsztaty świąteczne z rodzicami.

Zabawy na dworze:

1. „Ślady na śniegu”- dzieci odciskają buty na śniegu a następnie starają się przejść po swoich śladach.

2. „ Budujemy bałwana”- opiekunka wraz z dziećmi formuje trzy kule a następnie tworzą z nich bałwana.

3. „Złap płatek śniegu”- opiekunka podrzuca papierowe płatki śniegu a dzieci starają się je złapać.

4. „ Czarodziejski lód”- opiekunka trzyma w dłoni kawałek lodu, pokazuje dzieciom jak lód się topi. Następnie dzieci starają się zrobić to samo.

5.” Zimowe figury”- zabawa muzyczna. Opiekunka razem z dziećmi tańczą do muzyki o tematyce zimowej. Na hasło „mróz” wszyscy zastygają w bezruchu.

TYDZIEŃ III- 15.12- 19.12.2025r.-„ Czas świątecznych przygotowań”.

Cele szczegółowe:

- dzieci rozwijają umiejętności manipulacyjne i koordynację oko-ręka

- dzieci rozwijają wrażliwość muzyczną

- dzieci rozwijają współpracę w grupie

- dzieci wzmacniają samodzielność

- wprowadzenie w atmosferę świąt

- dzieci rozwijają ciekawość i spostrzegawczość

Zabawy w sali:

1. „ Pada śnieg”- dzieci wraz z opiekunką stoją na dywanie trzymając chustę animacyjną, na której wysypane są papierowe kulki. Na sygnał opiekunki wszyscy starają się podnieść chustę do góry tak aby kulki wysypały się jak padający śnieg.

2. Zabawa dziecięcą kuchnią i akcesoriami.

3. „Świąteczna orkiestra”- dzieci za pomocą świątecznych dzwoneczków starają się powtarzać prosty rytm wystukiwany przez opiekunkę’

4. „ Kolorowa choinka”- dzieci za pomocą paluszków przy użyciu kolorowych farb dekorują świąteczną, drewnianą choinkę.

5. „ Zimowy strój”- opiekunka przynosi dzieciom czapki i szaliki a dzieci starają się samodzielnie ubrać.

Zabawy na dworze:

1. Obserwacja zimowych drzew i krzewów- dzieci wraz z opiekunką szukają śladów zimy.

2. „Gdzie jest czapka, szalik, rękawiczki?”- opiekunka chowa w różnych częściach tarasu czapkę, szalik, rękawiczki a dzieci próbują je znaleźć.

3. „ Co zniknęło w śniegu?”- opiekunka zakopuje w śniegu małe przedmioty a dzieci starają się je znaleźć.

TYDZIEŃ IV- 22.12-24.12.2025r. „ Święta , święta…”

Cele szczegółowe:

- dzieci uczą się współdziałania

- dzieci rozwijają słuch muzyczny

- dzieci rozwijają motorykę dużą

- dzieci rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową

- dzieci poszerzają zasób słownictwa

Zabawy w sali:

1. Zabawa muzyczna: słuchamy kolęd i prostych melodii świątecznych- dzieci wraz z opiekunką siedzą na dywanie i słuchają muzyki.

2. Zabawy ruchowe „zimowa droga”- na dywanie rozłożone są białe kartki tworząc ścieżkę. Dzieci próbują przejść po wyznaczonej drodze.

3. Zabawy konstrukcyjne klockami- dzieci siedzą na dywanie z opiekunką i budują „ domki dla ptaków”.

Zabawy na dworze:

1. Maszerowanie w parach- dzieci łapią się za rączki i próbują chodzić parami.

2. Zabawy swobodne na tarasie z wykorzystaniem jeździków, bujaków i piłek.

TYDZIEŃ V- 29.12- 31.12.2025r.- „ Pożegnanie starego roku”.

Cele szczegółowe:

- dzieci rozwijają umiejętność współdziałania z rówieśnikami

- dzieci rozwijają poczucie rytmu

- dzieci rozwijają koncentrację

- dzieci rozwijają motorykę dużą oraz wyobraźnię ruchową

Zabawy w sali:

1. Zabawa plastyczna- „ Kolorowe fajerwerki”- dzieci za pomocą farby i papierowej rolki odbijają na kartce kolorowe kółka.

2. Zabawa muzyczno- ruchowa-„ Mini bal”- dzieci tańczą na dywanie i starają się powtarzać ruchy które pokazuje opiekunka.

3. Zabawy swobodne z wykorzystaniem kolorowych piłeczek- na dywanie rozsypane są kolorowe piłeczki, dzieci je podrzucają, turlają, rzucają do siebie.

Zabawy na dworze:

1. Zabawy ruchowe na tarasie- dzieci wraz z opiekunką bawią się kolorowymi piłkami, próbują je podrzucać i łapać.

2. „ Chodzimy jak…”- dzieci naśladują ruchy opiekunki np. chodzimy jak pingwin, miś polarny, latamy jak ptak.