Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki

01.09.2025r. – 05.09.2025r. „Witaj w żłobku”.

Temat: Poznajemy swoich kolegów i koleżanki.

ZABAWY W SALI:

Powitanie przy piosence „Hej kolego, jak masz na imię?”

Dzieci siedzą w kole, kolejno mówią swoje imię, a pozostałe dzieci je powtarzają.

„Pokaż swoją zabawkę”.

Dziecko pokazuje zabawkę przyniesioną z domu lub wybiera zabawkę z półki i nadaje jej imię.

Co może zrobić wiatr w prześcieradłem mamy?

Dzieci stoją w kole i poruszają rękami chustą animacyjną.

„Tworzymy skrzynię skarbów” .

Dzieci segregują różnego rodzaju przedmioty tj. kasztany, żołędzie, szyszki.

”Przejdźmy przez tunel!”

Dzieci wypróbowują różne sposoby przejścia przez tunel – opiekunka zachęca i chwali postępy dziecka.

ZABAWY NA DWORZE:

Zapoznajemy się z ogrodem.

Spacerujemy powoli, zbieramy i oglądamy liście.

Zabawy swobodne na bujakach.

Dzieci bujają się na bujakach, uczą się czekać na swoją kolej.

Zabawy z kolorową kredą.

Dzieci rysują kredą po płytach chodnikowych.

Poszukujemy darów jesieni.

Dzieci szukają darów jesieni. Opiekunka opowiada o znalezionych przez dzieci przedmiotach.

Spacer w parach.

Dzieci dobierają się w pary, trzymają się za ręce . Uczymy się bezpiecznie spacerować.

Cele szczegółowe:

- Dziecko nawiązuje kontakt z rówieśnikami i opiekunkami.

- Reaguje na swoje imię i uczestniczy w zabawach przygotowanych przez opiekunki.

- Wykonuje proste czynności (np. wstaje, siada, przytula ulubioną zabawkę).

- Poznaje zasady bezpiecznego przebywania na sali i w ogrodzie.

 

08.09.2025r. – 12.09.2025r. „Poznajemy salę”.

Temat: Gdzie są zabawki? – oswajamy się z nowym otoczeniem.

ZABAWY W SALI:

„Gdzie schowały się zabawki?” Opiekunka pokazuje dzieciom kąciki zabaw i przypomina o sprzątaniu po zakończonej zabawie.

Zabawa „Co to?”

Dzieci siedzą w kole i odgadują nazwy przedmiotów wyciągniętych z worka, które przygotowały opiekunki.

Spacer po kolorowych krążkach.

Układamy na podłodze piankowe krążki – dzieci stają na krążkach lub przez nie przeskakują.

Turlanie piłek.

Dzieci siedzą w kole i turlają piłki do siebie – uczymy się swoich imion.

Taniec z wstążką.

Dzieci poruszają się w rytm muzyki trzymając w ręku kolorową tasiemkę – rozwijamy słuch muzyczny.

ZABAWY NA DWORZE:

Zabawa swobodna na jeździkach.

Dzieci poruszają się na pojazdach, uczą się czekać na swoją kolej.

Łapiemy bańki mydlane.

Dzieci próbują złapać bańki mydlane lub je zdmuchnąć.

Zabawa „Rzut do celu.

Dzieci próbują wrzucać kolorowe piłeczki do koszyka.

Specer z wózkiem dla lalek lub autem.

Dzieci prowadzą zabawki , uczą się przy tym empatii i orientacji w przestrzeni ogródka.

Zabawa „Tropimy zwierzęta”.

Dzieci stawiają stopy na śladach, które wcześniej na chodniku narysowały opiekunki. Ćwiczymy równowagę oraz rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową.

Cele szczegółowe:

- Dziecko poznaje przestrzeń sali i miejsca swoich ulubionych zabawek.

- Podejmuje próby wspólnej zabawy z rówieśnikami.

- Dziecko zna zasady korzystania z kącików zainteresowań znajdujących się na sali.

- Rozwija orientację przestrzenną podczas zabaw na placu zabaw lub w ogrodzie.

 

15.09.2025r. – 19.09.2025r. „Zabawa jest radością”.

Temat : Zabawy muzyczne i manipulacyjne.

ZABAWY NA SALI:

Zabawa: Budujemy zagrodę dla zwierząt .

Dzieci wraz z opiekunką budują konstrukcje a następnie je burzą. Uczymy się wspólnie spędzać czas.

Zabawa dźwiękonaśladowcza. „Jakie dźwięki wydają znane nam zwierzęta?”

Opiekunka pokazuje ilustracje zwierząt, dzieci próbują naśladować zwierzę jakie widzą na obrazku.

„Ile kropek ma muchomor”? - Malujemy paluszkami.

Dzieci malują kropki paluszkami na kartonowych szablonach w kształcie grzybka.

Zabawa z lustrem.

Opiekunka pokazuje miny lub gesty w lustrze, dzieci uczą się naśladować „odbicia w lustrze”.

Zabawa „Mam chusteczkę haftowaną”.

Dzieci trzymają się za ręce, tańczą w kole. Uczą się relacji w grupie.

ZABAWY NA DWORZE :

Zabawa „Rzuć do celu” z kolorowymi piłeczkami.

Dzieci rzucają plastikowe piłeczki do pojemnika. Ćwiczymy koordynację wzrokowo – ruchową

Zabawa „Znajdź kolor”.

Opiekunka pokazuje kolorową piłkę – dzieci szukają w otoczeniu innego przedmiotu we wskazanym kolorze (np. zielone liście).

Tor sensoryczny.

Dzieci na boso chodzą po podłożu o różnych fakturach.

Zabawa „Pokaż proszę gdzie jest…”

Opiekunka pyta „Gdzie jest drzewo?” – dzieci pokazują przedmiot.

Zabawa „Omiń kałużę”.

Dzieci biegaja,omijają położone na chodniku „foliowe kałuże”.

Cele szczegółowe:

- Dziecko rozpoznaje podstawowe kolory.

- Rozwija wrażliwość sensoryczną poprzez poznanie różnych faktur i materiałów.

- Dziecko bierze udział we wspólnych aktywnościach.

- Doskonali koordynację wzrokowo-ruchową poprzez wykonywanie prac plastycznych.

 

22.09.2025r. – 26.09.2025r. „Już się znamy”.

Temat : Integracja w grupie.

ZABAWY W SALI :

Zabawa „Idziemy, idziemy i stop”.

Dzieci chodzą i zatrzymują się, gdy opiekunka mówi „stop”.

Turlamy piłkę w kole.

Dzieci siedzą w kole i turlają piłkę do kolegi lub koleżanki. Utrwalamy imiona dzieci w grupie.

Zabawa „Moja ulubiona zabawka”.

Dziecko wybiera ulubioną zabawkę, maskotkę – przytula,opiekuje się nią.

„Balonowe tańce”.

Dziecko tańczy z balonem w rytm muzyki, gdy muzyka przestaje grać łapie balon i siada na podłodze.

Zabawa z Hula-hop.

Dziecko wrzuca woreczki do leżącego na podłodze hula-hopa. Uczy się celności i koordynacji.

ZABAWY NA DWORZE:

Taniec na trawie.

Opiekunka włącza muzykę – dzieci tańczą lub biegają w rytm muzyki.

Swobodna zabawa z piłkami i jeździkami.

Dzieci samodzielnie wybierają, która aktywność jest dla nich w danym czasie najbardziej odpowiednia.

Zabawa „Wszystkie piłki w górę”.

Dzieci trzymają piłki plażowe, na sygnał : „W górę” podrzucają piłki.

Bańki mydlane – wspólne łapanie.

Dzieci, skaczą, łapią, próbują dmuchać bańki mydlane. Ćwiczymy koordynację wzrokowo – ruchową.

Zabawa „Wiewiórki do dziupli”.

Dzieci biegają swobodnie po trawie. Na sygnał opiekunki : „Wiewiórki do dziupli” wchodzą do szarf rozłożonych na ziemi.

Cele szczegółowe :

- Dzieci zaczynają rozpoznawać imiona kolegów i koleżanek z grupy.

- Reaguje na komunikaty opiekunek (np. „proszę pokaż”, „do góry”).

- Rozwijają koordynację wzrokowo – ruchową podczas spacerów i zabaw w ogrodzie.

- Dziecko nawiązuje pierwsze relacje społeczne poprzez wspólne zabawy.

 

29.09.2025r. – 30.09.2025r. „W Naszym Żłobku dobrze jest”.

Temat : Utrwalamy poznane aktywności.

ZABAWY W SALI:

Zabawa „Naprzód marsz”.

Dzieci na sygnał opiekunki maszerują na palcach, co wzmacnia mięśnie stóp.

Zabawa kolorową kredą.

Dzieci rysują na chodniku proste szlaczki – inwencja twórcza dziecka, opiekunka wspiera i chwali.

Zabawa „Bieg z jajkiem na łyżce”.

Dziecko trzyma w ręku łyżkę wraz z plastikowym jajkiem i pokonuje krótką odległość, uczymy się równowagi i samokontroli.

ZABAWY NA DWORZE:

Zabawa „Poszukiwacze przyrody”.

Opiekunka rozdaje dzieciom plastikowe lupy – dzieci obserwują otaczającą je przestrzeń.

Zabawa „Łap piłkę”.

Dzieci rzucają piłkę do koleżanki, kolegi lub opiekunki. Rozwijamy umiejętności motoryczne.

Bieganie z kolorowymi wstążkami.

Dzieci biegają i machają tasiemkami, rozwijają radość w ruchu.

Cele szczegółowe:

- Dziecko wzmacnia poczucie bezpieczeństwa.

- Doskonali koordynację ruchową poprzez aktywności na świeżym powietrzu.

- Dziecko rozpoznaje podstawowe emocje i reaguje na komunikaty werbalne opiekunki.

- Doskonali umiejętność „chodzenia w parach” oraz czekania na swoją kolej podczas wspólnych aktywności.