Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki

01.12.2025r. – 05.12.2025r.

Temat: „W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja”.

ZABAWY NA SALI:

  1. Co wiemy o Świętym Mikołaju?”- przybliżenie dzieciom postaci Świętego Mikołaja.

  2. Nasz wspólny świąteczny łańcuch”.

Dzieci z przygotowanych cienkich pasków tworzą pierścienie. Następnie przekładają kolejne paski przez środek i sklejają ich końce. Powtarzają proces.

  1. Słuchanie zimowych piosenek lub kolęd, aby wprowadzić dzieci w świąteczny nastrój.

  2. Co może się znaleźć w worku Świętego Mikołaja?”.

Dzieci wybierają obrazki przykładowych prezentów (lalka, miś, klocki). Następnie przyklejają je na kartce z szablonem worka Świętego Mikołaja.

  1. Mikołajkowa sesja zdjęciowa” .

Dzieci pozują do zdjęć.

ZABAWY NA DWORZE:

  1. Zabawa w „Śnieżycę”.

Dzieci zmieniają tempo (wolniej – szybciej) poruszają chustą animacyjną, na której „tańczą” kule zrobione z papieru.

  1. Stój, idź, podskocz”.

Opiekun wydaje polecenia dzieciom, podopieczni starają się je powtarzać.

  1. Chodzimy po śladach”.

Opiekunka robi ślady na śniegu. Dzieci idą w ślad za jej odbitymi na śniegu krokami.

  1. Zrób to, co ja”.

Opiekun pokazuje dzieciom proste czynności (usiądź, klaśnij), dzieci powtarzają prośbę opiekuna.

  1. Spacer w plenerze.

Dzieci wraz z opiekunami spacerują obserwując zmieniającą się przyrodę.

Cele szczegółowe:

- Dziecko zna postać Świętego Mikołaja i potrafi opisać jego osobę.

- Dziecko rozwija wyobraźnię i sprawności manualne.

- Rozwijanie słuchu muzycznego.

- Rozwijanie umiejętności pozowania i wyrażania emocji przed obiektywem.

08.12.2025r. – 12.12.2025r.

Temat: „Ubieramy choinkę”.


ZABAWY NA SALI:

  1. Dekorowanie choinki.

Dzieci ubierają choinkę. Wykorzystujemy łańcuchy wykonane w minionym tygodniu.

  1. Na lodowisku”. Zabawa ruchowa.

Dzieci zakładają łyżwy – opiekunki owijają stopy dzieci gazetą i oklejają taśmą. W rytm muzyki poruszają się po Sali naśladując jazdę na łyżwach. Na hasło „Pingwinek” zatrzymują się i kiwają na boki.

  1. Kartki świąteczne dla rodziców”.

Dzieci ozdabiają kartki.

  1. Świąteczne zapachy”.

Dzieci dekorują pomarańcze goździkami przygotowując jednocześnie dekorację świąteczną.

  1. Zapoznajemy się z pierwszą zwrotką i refrenem piosenki pt. „Choinko piękna jak las”. Próby pokazywania treści piosenki.

ZABAWY NA DWORZE:

  1. Lodowe posągi”.

Dzieci biegają swobodnie. Na hasło „Lód” zatrzymują się.

  1. Rzucamy do celu.

Dzieci próbują trafić śnieżkami do wyznaczonego celu.

  1. Świąteczna karuzela”.

Dzieci stoja w kole trzymając się za ręce poruszają się w jednym kierunku tworząc karuzelę.

  1. Lodowe kry”.

Dzieci przeskakują pomiędzy rozłożonymi na ziemi krążkami imitującymi bryły lodu.

  1. Spacer po ogrodzie żłobkowym.

Dzieci wraz z opiekunkami spacerują po ogrodzie żłobkowym i obserwują zmieniającą się przyrodę.


Cele szczegółowe:

- Rozwijanie zdolności manualnej i sensorycznej.

- Wzmacnianie motoryki dużej poprzez udział w ćwiczeniach gimnastycznych i aktywnościach ruchowych.

- Dziecko rozpoznaje produkty za pomocą zmysłu dotyku, węchu i smaku.

- Dziecko uczy się reagowania na polecenia opiekuna podczas zabaw zorganizowanych.


15.12.2025r. – 19.12.2025r.

Temat: „W świątecznym nastroju”.

ZABAWY NA SALI :

  1. Przedświąteczne porządki”. Zabawa ruchowa.

Opiekun rozrzuca na dywanie woreczki gimnastyczne. W ręku trzyma hula-hop. Na sygnał „Porządki” dzieci zaczynają zbierać woreczki.

  1. Mikołaj”. Praca plastyczna.

Dzieci wykonują Mikołaja wykorzystując kolorowy papier i jednorazowe talerzyki.

  1. Porządkujemy ozdoby”.

Dzieci segregują ozdoby choinkowe (koło, romb) zgodnie z ich kształtem.

  1. ,,Bożonarodzeniowe serwetki’’.

Dzieci za pomocą gąbek do stemplowania dekorują białe kartki, tworząc serwetki.

  1. Warsztaty bożonarodzeniowe z udziałem dzieci i rodziców. Dekorujemy bombkę styropianową.

ZABAWY NA DWORZE:

  1. Rzut do celu”.

Dzieci wrzucają woreczki gimnastyczne do pojemnika, który trzyma opiekun.

  1. Ulepimy dziś bałwana?”.

Dzieci z pomocą opiekuna tworzą kule ze śniegu, a następnie stawiają jedną na drugiej, tworząc bałwana.

  1. Baloniku nasz malutki”.

Zabawa w kole. Dzieci trzymają się za ręce i wykonują ruchy zgodnie z treścią piosenki.

  1. Wietrzna pogoda”.

Na hasło opiekuna „Wieje” – dzieci biegają, na hasło „Cisza” – dzieci zatrzymują się w bezruchu.

  1. Kolorowa chusta na wietrze”.

Opiekun trzyma chustę animacyjną w dłoni. Dzieci obserwują ruchy chusty, poruszającej się na wietrze.


Cele szczegółowe:

- Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej.

- Doskonalenie koordynacji ręka-oko.

- Przeżywa pozytywne emocje związane z uczestnictwem w warsztatach z najbliższymi.


22.12.2025r. – 23.12.2025r.

Temat: „Święta tuż, tuż”.

ZABAWY NA SALI:

  1. Świąteczne puzzle”.

Dzieci wspólnie z opiekunem układają kilkuelementowe puzzle z motywem Mikołaja, Bałwanka lub Renifera.

  1. Czapka, szalik, rękawiczki”.

Dzieci słuchają słów piosenki i pokazują części zimowej garderoby.

ZABAWY NA DWORZE:

  1. Spacer po ogródku żłobkowym.

Jeśli są dogodne warunki atmosferyczne, sprawdzenie czy w karmniku dla ptaków jest pokarm i ewentualne dosypanie go.

  1. Zabawy ze śniegiem w ogródku żłobkowym.

Dzieci zdejmują rękawiczki, biorą śnieg do ręki i lepią kulki śniegowe.


Cele szczegółowe:

- Dziecko uczestniczy w aktywnym słuchaniu piosenek i ilustruje treść ruchem.

- Podejmuje próby tworzenia elementów z różnych przedmiotów (klocki, puzzle obrazkowe).

- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.



29.12.2025r. – 31.12.2025r.

Temat: „Skok w Nowy Rok”.

ZABAWY NA SALI :


  1. Tańce w kole, próby tańca w parach przy piosence pt. „Tup, tup po śniegu”.

  2. Sypka tablica”.

Opiekun rozsypuje na tacy mąkę, kasze lub piasek, dzieci paluszkami tworzą na nich różne wzory.

  1. Dmuchanie baniek mydlanych. Dzieci dmuchają bańki, wykonując jednocześnie ćwiczenia oddechowe.

ZABAWY NA DWORZE:

  1. Pobyt na swieżym powietrzu. Hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji.

  2. Malowanie na śniegu”.

Dzieci za pomocą patyczków tworzą na śniegu „zimowe” obrazy.


  1. Szukanie skarbów”.

Opiekun chowa w śniegu przedmiot, dzieci szukają „skarbu” kierując się poleceniem „ciepło – zimno”.


Cele szczegółowe :

- Śpiewa i naśladuje proste ruchy do treści piosenki.

- Wspieranie rozwoju integracji sensorycznej.

- Rozwijanie samodzielności w wyborze aktywności.

- Zapoznanie dziecka ze światem przyrody wszystkimi zmysłami.