Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki

01.10.2025r.- 03.10.2025r.

TEMAT: WITAMY JESIEŃ

ZABAWY W SALI:

Zabawy integracyjne przy piosence „Idzie Jesień”. Dzieci naśladują ruchy opiekunki, wykonując gesty odpowiadające treści piosenki. Piosenka zawiera elementy jesieni, które dzieci pokazują ruchem.

Zabawa ruchowa „Taniec Grzybków”. Dzieci szukają w sali ukrytych szablonów grzybków, a następnie wrzucają je do kosza. W tle słychać jesienną muzykę, przy której tańczą z odnalezionymi grzybkami.

„Idzie Jesień” – teatrzyk ruchowy. Dzieci słuchają krótkiej opowieści o jesiennej pogodzie, np. „wieje wiatr”, „spadają liście”. Następnie ilustrują te zjawiska ruchem całego ciała.

ZABAWY NA DWORZE:

Spacer po okolicy. Dzieci spacerują spokojnie, obserwując zmieniającą się przyrodę – szczególnie kolory liści

Zabawa w zbieranie liści. Dzieci zbierają różnokolorowe liście do wiaderek lub koszyczków.

Zabawy z wiatrem. Dzieci biegają z kolorowymi wstążkami i obserwują jak wiatr porusza materiałem.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Wzbudzanie uczucia radości ze wspólnej aktywności i odkrywania oznak jesieni.

- Utrwalanie zasad bezpiecznego przebywania w sali i w ogrodzie.

- Rozwijanie wyobraźni i pamięci ruchowej poprzez udział w różnorodnych zajęciach.

- Wspieranie rozwoju wyobraźni ruchowej, ekspresji i zdolności słuchania ze zrozumieniem.

06.10.2025r. – 10.10.2025r.

TEMAT: ,, ZWIERZĘTA JESIENIĄ’’

ZABAWY W SALI:

Poznawanie odgłosów zwierząt. Dzieci słuchają nagrań z odgłosami zwierząt, a następnie dopasowują je do odpowiednich obrazków.

Zabawa ruchowa „Skaczące zajączki”. Dzieci pojedynczo skaczą po rozłożonych na podłodze krążkach, naśladując zajączki.

Układanie prostych puzzli ze zwierzętami. Dzieci przy stolikach układają czteroelementowe puzzle z wizerunkami zwierząt.

Zabawy paluszkowe: „Wiewiórki i jeżyki”. Dzieci wykonują różnorodne ruchy palcami i dłońmi, naśladując zwierzęta leśne.

Praca plastyczna „Jesienny Stworek”. Dzieci tworzą postać jesiennego stworka – przyklejają liście, a następnie doklejają oczy, nos i inne elementy.

ZABAWY NA DWORZE:

Bieg między „drzewami” z pachołków. Dzieci biegną slalomem pomiędzy ustawionymi pachołkami, starając się ich nie dotknąć

Budowa domku dla jeża. Dzieci zbierają patyki, liście i inne naturalne materiały, a następnie wspólnie budują domek dla jeża.

Zabawa ruchowa- ,, wiewiórki chowają orzeszki’’. Dzieci szukają miejsca, gdzie mogą ,, schować orzeszek’’ na sygnał opiekunki.

Taniec z liśćmi. Dzieci tańczą swobodnie wśród kolorowych, jesiennych liści, unosząc je w górę, podrzucając lub kręcąc się z nimi.

Zabawa w chowanego. Dzieci biegają swobodnie po terenie, a na umówiony znak opiekunki chowają się w wybranych kryjówkach – jak małe „jeżyki.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt leśnych spotykanych jesienią( np. wiewiórka, jeż).

- Łączenie zwierząt z ich domkiem.

- Naśladowanie ruchem, zwierząt ( np. skakanie jak wiewiórka, chodzenie jak jeż). Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

- Ćwiczenie sprawności manualnej podczas wykonywania prostych prac plastycznych.

- Rozwijanie zwinności, koordynacji ruchowej oraz orientacji w przestrzeni.

- Zadanie rozwijające spostrzegawczość, zainteresowanie przyrodą oraz radość z kontaktu z naturą.

13.10.2025r.- 17.10.2025r.

TEMAT: OWOCE I WARZYWA W SADZIE

ZABAWY W SALI:

Zabawy tematyczne w kąciku kuchennym. Podczas swobodnej zabawy dzieci rozpoznają kolory i kształty warzyw i owoców – uczą się ich nazw, porównują wielkości.

Praca plastyczna – pieczątki z połówki jabłka. Dzieci maczają połówki jabłka w czerwonej farbie i wykonują stemple na kartce.

Degustacja warzyw i owoców. Dzieci poznają smaki, zapachy i faktury wybranych warzyw
i owoców z sadu.

Zajęcia rytmiczne. Dzieci słuchają i poznają piosenkę „Małe czerwone jabłuszko” – próbują poruszać się w rytm muzyki, klaszczą i wykonują proste ruchy.

Królowa jesieni – „Dynia”. Zabawa tematyczna z okazji „Święta Dyni” – dzieci biorą udział
w mini sesji zdjęciowej z dynią.

ZABAWY NA DWORZE:

Zabawy z dynią. Dzieci próbują toczyć dynię po trawie, podawać ją sobie nawzajem.

„Owocowa gimnastyka”. Dzieci wykonują proste ruchy według instrukcji opiekunki:

– „Jabłko spada z drzewa” – dzieci robią przysiad,

– „Gruszka rośnie wysoko” – dzieci stają na palcach, unoszą ręce,

– „Śliwka się kołysze” – dzieci kiwają się na boki.

Zbieramy jabłka i gruszki. W przygotowanym miejscu są rozsypane kolorowe kulki – dzieci rozpoznają czerwone „jabłka” i zielone „gruszki”, zbierają je do odpowiednich pojemników.

Malowanie kredą w przygotowanym miejscu. Dzieci rysują proste kształty( kółka, kreski, fale).

Zabawa ,, jesienne słuchanie’’. Dzieci stoją w kółku, zamykają oczy i słuchają odgłosów wokół ( wiatr, ptaki, kroki).

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Uświadamianie dzieciom, że owoce i warzywa są zdrowe i potrzebne w codziennej diecie.

- Rozwijanie zmysłów dotyku ( faktura), smaku( degustacja).

- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas zabaw w sali i na terenie żłobka .

- Nauka współpracy podczas wspólnej zabawy tematycznej ( zbieranie, sortowanie).

- Budowanie pozytywnych skojarzeń z jesienią i wzmacnia poczucie przynależności do grupy.

20.10.2025r.- 24.10.2025r.

TEMAT: DESZCZ I KALOSZE, CZYLI JESIENNA POGODA

ZABAWY W SALI:

„Kap, kap – deszczyk z nieba spadł”. Taniec z parasolem przy piosence o deszczu. Dzieci oswajają się z melodią i ruchem, naśladując krople deszczu i ucząc się prostych gestów.

Jesienne obrazki. Dzieci siedzą w kole na dywanie i oglądają ilustracje o tematyce jesiennej prezentowane przez opiekunkę.

Zabawy logopedyczne – „Wieje wiatr”. Dzieci dmuchają w lekkie piórka lub chusteczki, obserwując ich ruch.

Deszczowa chmurka. Dzieci siedzą na dywanie i nawlekają papierowe krople deszczu na sznurek przymocowany do dużej kartonowej chmurki.

Eksperyment „Deszcz w słoiku”. Dzieci obserwują, jak na ściankach słoika tworzą się krople wody, które spadają jak deszcz. Eksperyment polega na połączeniu gorącej pary wewnątrz słoika z zimnymi kostkami lodu ułożonymi na talerzyku.

ZABAWY NA DWORZE:

Obserwacja chmur. Podczas wyjścia do ogrodu dzieci spoglądają w niebo i obserwują kształty oraz kolory chmur.

Skakanie w kałużach (gdy jest mokro). Dzieci radośnie podskakują w kałużach – obunóż lub na jednej nodze.

Zabawa z chustą – „Wieje wiatr”. Dzieci łapią za brzegi chusty animacyjnej i poruszają nią – powoli naśladując „lekki wietrzyk”, a następnie szybko, tworząc „silny wiatr”.

Obserwacja przyrody jesienią. Dzieci przebywają na świeżym powietrzu, ucząc się dostosowywania ubioru do zmiennej jesiennej pogody.

Rzucanie „deszczykiem” z liści. Każde dziecko bierze garść suchych liści i powoli rozsypuje je w powietrzu, tworząc deszcz z liści.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Rozpoznawanie podstawowych zjawisk atmosferycznych: ( np. deszcz, wiatr)

- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie (np. spadające liście, padający deszcz).

- Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w codziennych sytuacjach( np. właściwy ubiór przystosowany do pogody na dworze).

- Stymulowanie zmysłów i dostarczanie radości z kontaktu z naturą.

- Rozwijanie słownictwa, spostrzegawczości i umiejętności skupienia uwagi.

27.10.2025r.- 31.10.2025r.

TEMAT: KOLORY JESIENI

ZABAWY W SALI:

Mini bal jesienny- 24.10.2025r. Dzieci ubrane w kolory jesienne, tańczą przy muzyce, naśladują proste ruchy pokazywane przez opiekunkę.

Jesienne pudełko skarbów. Dzieci oglądają, dotykają i segregują dary jesieni (kolorowe liście, kasztany, żołędzie, szyszki) umieszczone w przezroczystym pudełku.

Praca plastyczna – kolba kukurydzy. Dzieci malują szablon kolby kukurydzy na żółto, używając gąbeczek i folii bąbelkowej.

ZABAWY NA DWORZE:

Tor przeszkód. Dzieci przechodzą między ustawionymi pachołkami, a następnie skaczą na kolorowe krążki ułożone na trawie.

Zbieranie ostatnich jesiennych skarbów. Dzieci spacerują po ogrodzie
i samodzielnie zbierają jesienne skarby: kolorowe liście, kasztany, żołędzie.

Ruch na świeżym powietrzu. Dzieci machają rękami jak drzewa na wietrze, tupią jak deszcz, kręcą się jak liście spadające z drzew.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Rozpoznawanie i wskazywanie podstawowych kolorów jesieni.
- Radość z efektów własnych działań plastycznych.
- Rozwijanie zmysłu dotyku, spostrzegawczości i umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
- Wspieranie rozwoju muzyczno- ruchowego oraz budowanie radości wspólnego świętowanie.