Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki

TYDZIEŃ 1 - ,, PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK’’ – DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

Temat tygodnia: ,, Bajkowa przygoda- poznaje magiczne postacie’’

ZAJĘCIA W SALI:

  1. Bajkowe zagadki- dzieci siedzą w kole, opiekunka pokazuje obrazek postaci z bajki, dzieci zgadują co to za postać i w jakiej bajce występuje.

  2. ,,Każdy krok to przygoda’’- dzieci tańczą, obracają się, klaszczą, skaczą w przód, w tył, w bok i naśladują ruchy opiekunek w rytm muzyki z bajek.

  1. ,, Bajkowe arcydzieło’’- zabawa plastyczna dzieci kolorują swoje ulubione postacie z bajek.

  2. Tajemnicze pary- dzieci po kolei odsłaniają dwie dowolne karty z ilustracjami postaci z bajek. Jeśli karty tworzą parę dziecko może je zabrać, jeśli nie odwraca je z powrotem obrazkiem do dołu, a kolejka przechodzi na następne dziecko.

  3. ,, Bądź moim odbiciem’’- zabawa lustrzana- dzieci siedzą w kole, jedno dziecko wykonuje ruchy, a reszta grupy stara się je naśladować jak w lustrze.

ZAJĘCIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU:

  1. Bajkowy tor przeszkód- tor przeszkód inspirowany przygodami z bajek. Opiekunki przygotowują tor przeszkód za pomocą klocków plastikowych, kółek hula hop, krzesełek, liny, tunelu, balonów tworząc kilka stacji – każda stacja nawiązuje do innej bajki. Dzieci przechodzą przez tor poruszając się zgodnie z wyobrażonymi przygodami.

  2. ,,Rzuć zaklęcie’’- dzieci rzucają woreczkami do celu wyobrażając sobie, że rzucają zaklęciem jak czarodziej lub wróżka z bajki.

  3. Kolory w ruchu- opiekunka mówi nazwę koloru, a dzieci muszą dotknąć przedmiotu w tym kolorze.

  4. Jesienne skarby- dzieci chodzą po wyznaczonym terenie i zbierają w woreczki szyszki, kasztany i liście. Po zebraniu skarbów opiekunka opowiada dzieciom czym są ich skarby i gdzie można je znaleźć. Następnie dzieci sortują znaleziska według gatunku.

  5. Deszcz liści- Opiekunki rozrzucają liście po ziemi. Dzieci podskakują, biegają, robią wirujące ruchy i wrzucają liście w powietrze.

Cele szczegółowe:

  • dziecko rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową,

  • uczy się rozpoznawać i nazywać postacie z bajek,

  • uczy się odwagi w wystąpieniach przed grupą,

  • wzmacnia poczucie własnej wartości i akceptację innych dzieci,

  • rozwija świadomość własnego ciała i ruchu,

  • rozwija ciekawość poznawczą i umiejętność klasyfikowania przedmiotów,

  • ćwiczy zdolności manualne podczas zbierania i sortowania materiałów przyrodniczych,

  • rozpoznaje i nazywa części swojego ciała podczas zabaw ruchowych („klaszczemy w dłonie”, „podskakujemy na nogach” itp.).

TYDZIEŃ 2 - ,, MAŁE SERDUSZKA KOCHAJĄ POLSKĘ”- NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Temat tygodnia: ,, Polska to nasz dom pełen radości – mali patrioci’’

ZAJĘCIA W SALI:

  1. Zabawa plastyczna ,, Polska w naszych rączkach” – dzieci stemplują pomalowanymi rączkami kontury mapy Polski.

  2. Zapoznanie z piosenką „Jesteśmy Polką i Polakiem” – dzieci machają białymi i czerwonymi chustkami do muzyki oraz powtarzają proste słowa piosenki.

  3. Nasze znaki – nasza Polska”- opiekunka opowiada dzieciom o symbolach narodowych z wykorzystaniem ilustracji: flaga, godło, mapa.

  4. ,, W zdrowym ciele zdrowy duch – dla Ojczyzny to nasz ruch’’ – zabawa gimnastyczna. Dzieci powtarzają po opiekunkach proste ćwiczenia: skłony, podskoki, biegi, obroty.

ZAJĘCIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU:

  1. Spacer tematyczny – ,,Poznajemy naszą Polskę’’- dzieci spacerują po terenie żłobka, a opiekunki opowiadają im o tym co znajduje się w okolicy.

  2. ,, Ruszaj, ruszaj, hop -hop- hop – a na hasło zróbmy stop’’ – zabawa ruchowa – Opiekunki mówią ,, start’’, a dzieci zaczynają podskakiwać, na hasło ,, stop’’ dzieci zatrzymują się nieruchomo w miejscu.

  3. ,, Zgadnij czym ruszam’’- zabawa orientacyjno – naśladowcza - opiekunka mówi ,, Zgadnijcie czym teraz ruszam’’ ( np. głowa, palce, ramiona), dzieci nazywają części ciała i naśladują ten ruch.

  4. ,, Skaczące żołędzie’’ – zabawa gimnastycznadzieci to ,, żołędzie’’, które spadają z drzewa, na hasło ,, Hop’’ – podskakują , na hasło ,, Bum’’ – przykucają , na hasło ,, Wiatr’’ – obracają się w kółko.

Cele szczegółowe:

  • dziecko utrwala znajomość barw narodowych,

  • dziecko rozwija poczucie rytmu i słuch muzyczny,

  • rozwija umiejętność rozpoznawania i nazywania symboli,

  • naśladuje proste ćwiczenia ruchowe według wzoru,

  • uczy się bezpiecznego poruszania się podczas spaceru,

  • doskonali równowagę i koordynację ruchową,

  • dziecko poznaje i utrwala nazwy części ciała,

  • doskonali orientację w schemacie własnego ciała.

TYDZIEŃ 3 - ,, CIAŁO ZNA KAŻDY ZUCH – GŁOWA, SERCE, NOGI, BRZUCH’’ – POZNAJEMY NASZE CIAŁO

Temat tygodnia: ,, Od stóp do głowy – poznajemy siebie’’

ZAJĘCIA W SALI:

  1. Zabawa lustrzana ,, Zobacz siebie’’- dzieci oglądają się w małych lusterkach, pokazują oczy, nos, buzię, usta, włosy, uszy.

  2. Ścieżka sensoryczna – dzieci chodzą boso po ścieżce sensorycznej, opiekunki pytają czy to co czują dzieci pod stopami jest miękkie czy twarde.

  3. Zabawa ruchowa ,, Rączki robią klap, klap, klap’’ – wspólna zabawa przy piosence, dzieci klaszczą, tupią, mrugają oczami, pokazują części ciała.

  4. Ćwiczenia z chustą animacyjną – dzieci i opiekunki robią fale, wiatr, podnoszą i chowają się pod chustą.

  5. Dzień kredki – zabawa plastyczna – dzieci tworzą własną kredkę z kolorowych patyczków.

ZAJĘCIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU:

  1. ,, Jesienny portret’’ – dzieci układają liście, patyczki, kamyki w kształt oczu nosa i ust na trawie.

  2. Zabawa piłką - dzieci kopią, turlają, podrzucają piłkę.

  3. ,, Kierujemy rączkami, machamy nóżkami” – dzieci bawią się jeździkami, zabawa dowolna.

  4. ,, Chwyć bańkę’’ – Opiekunki puszczają bańki, dzieci biegają i próbują je złapać.

  5. ,, Jeżyki do domku’’-zabawa ruchowa – Opiekunki rozkładają obręcze na trawie jako ,, domki jeżyków’’, dzieci biegają po placu, a na odpowiednie hasło wchodzą do ,, domków’’.

Cele szczegółowe:

  • dziecko rozwija zmysł dotyku, uczy się określać wrażenia zmysłowe,

  • reaguje na zmieniające się tempo i rytm,

  • ćwiczy równowagę i koordynację ruchową,

  • dziecko ćwiczy motorykę małą i koordynację wzrokowo–ruchową,

  • poznaje elementy przyrody: liście, kamienie, patyczki,

  • utrwala znajomość części ciała,

  • ćwiczy rzucanie, łapanie, turlanie i kopanie,

  • dziecko uczy się bezpiecznego poruszania po placu zabaw.

TYDZIEŃ 4 - ,, ZABAWA Z WRÓŻBĄ – MAGIA DZIECIĘCYCH MARZEŃ’’ – ANDRZEJKI

Temat tygodnia: ,,Co przyniesie przyszłość? – andrzejkowe wróżby i zabawy’’

ZAJĘCIA W SALI:

  1. ,, Mój przyjaciel miś’’ – zabawa plastyczna – dzieci tworzą głowę misia za pomocą papierowych talerzyków i włóczki.

  2. ,, Pluszowy miś uśmiech ma dziś – dzień pluszowego misia’’- dzieci tańczą z misiami, podrzucają, kołyszą, obracają.

  3. Pogadanka andrzejkowa – opiekunki opowiadają dzieciom o andrzejkach oraz wróżbach.

  4. Zabawa plastyczna - ,, Kociołek wróżki’’ – dzieci robią na kartce kolorowe bańki, które wyglądają jak magiczna mikstura w kociołku.

  1. ,,Andrzejkowe figle i psoty’’ – dzieci przebierają się za wróżki i czarodziejów, opiekunki organizują fantastyczny pokaz mody podczas którego każde dziecko może zaprezentować swój kostium. Opiekunki przygotowują dla dzieci wróżby oraz organizują andrzejkową dyskotekę. (28 listopad 2025r.)

ZAJĘCIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU:

  1. ,, Na tropie leśnych przyjaciół’’- opiekunki przygotowują na papierze ślady zwierząt i pozostawiają je w różnych miejscach, dzieci szukają odcisków.

  2. ,, Stary niedźwiedź mocno śpi’’ – zabawa ruchowa – opiekunka udaje śpiącego niedźwiedzia, dzieci chodzą w kółko śpiewając piosenkę, opiekunka łapie dzieci, gdy biegają.

  3. Zabawa w chowanego - dzieci chowają się na placu zabaw, opiekunka ich szuka.

  4. Spacer z wężem – dzieci spacerują trzymając pluszowego węża, uczą się bezpiecznego poruszania na terenie żłobka.

  5. ,, Znajdź szczęście’’ –zabawa ruchowa – dzieci szukają ukrytych na placu zabaw wróżb zapisanych na kartkach’’

Cele szczegółowe:

  • dziecko wyraża emocje w ruchu i zabawie,

  • integruje się z rówieśnikami poprzez wspólne tańce i zabawy,

  • poznaje tradycje i zwyczaje związane z andrzejkami,

  • dziecko doskonali umiejętność posługiwania się pędzlem i farbami,

  • poznaje ślady wybranych zwierząt,

  • uczy się bezpiecznego poruszania w grupie,

  • wzmacnia poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu.