Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki

Tydzień 1- „Taniec kolorowych liści”- Międzynarodowy Dzień Muzyki

Zajęcia w sali:

Poznajemy atrybuty i charakterystyczne zjawiska jesieni- dzieci oglądają ilustracje oraz prawdziwe okazy darów jesieni (kasztany, żołędzie, liście, jarzębina itp.). Rozmawiamy o zmianach zachodzących w przyrodzie.

Muzyczne odkrycia”- dzieci zapoznają się z instrumentami muzycznymi w sali, w parach lub grupach komponują własną muzykę.

Zabawa plastyczna „liściasty ludzik”- dzieci wyklejają szablon ludzika z liści.

Zajęcia na świeżym powietrzu:

Zabawa ruchowa, parateatralna „Leśna przygoda”- opiekunka opowiada dzieciom o wyprawie przez las, dzieci imitują ruchy wyprawy leśnej np. przeciskanie się miedzy drzewami, skok przez rów, zbieranie grzybów itp.

Galopujące konie”- dzieci udają, że siedzą na koniu, tupią nogami, uderzają rękami o uda, skaczą, naśladują polecenia opiekunki.

Pociąg do lasu”- zabawa w lokomotywę: dzieci idą jedno za drugim, naśladując jazdę do „jesiennego lasu”.

Cele szczegółowe:

Rozpoznawanie charakterystycznych cech, takich jak kolory liści, spadające liście, kasztany, deszcz, wiatr.

Tworzenie prostych rytmów z wykorzystaniem instrumentów.

Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej.

Reagowanie na polecenia w zabawach zorganizowanych, rozwijanie umiejętności słuchania i wykonywanie prostych instrukcji.

Wzmacnianie motoryki dużej poprzez udział w ćwiczeniach gimnastycznych, zajęciach tanecznych i aktywnościach ruchowych..

Tydzień 2- „Idzie jeż, idzie, jeż może Ciebie pokłóć też”- Światowy Dzień Zwierząt

Zajęcia w sali:

Kim jest jeż?”- opiekunka przedstawia dzieciom wygląd jeża z wykorzystaniem ilustracji, wierszy i rymowanek.

Zabawa taneczna do piosenki „Jeżyk” – dzieci naśladują ruchy jeża. Turlanie się, tupanie, podskoki.

Praca plastyczna- dzieci tworzą jeże z patyczków i plasteliny.

Paluszkowe drzewo”- dzieci malują palcami drzewo przy użyciu farb.

Co jeż niesie na plecach?”- dzieci otrzymują obrazki, do których dopasowują kształty na zasadzie puzzli lub naklejek.

Zajęcia na świeżym powietrzu:

Podążamy za wiatrem”- dzieci biegają z lekkimi chustkami, które unoszą się na wietrze.

Toczymy piłkę w parze”- dzieci dobierają się w pary, toczą piłkę między sobą wyłącznie dłońmi.

Rysowanie kredą- swobodna zabawa dzieci rysują dowolne kształty.

Bańkę łap”- opiekun puszcza bańki mydlane, dzieci biegają i próbują je złapać.

Jazda na jeździkach- zabawa dowolna dzieci ćwiczą koordynację ruchową.

Cele szczegółowe:

Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej- poznanie jeża i jego środowiska życia.

Ćwiczenie uważności i skupienia podczas słuchania opowieści i wierszy.

Rozwijanie sprawności manualnej i sensorycznej.

Rozwijanie motoryki dużej poprzez zajęcia taneczne i aktywności ruchowe.

Rozpoznawanie i nazywanie kolorów, kształtów, reagowania na proste polecenia.

Tydzień 3- „Warzywna Kraina Pani Jesień”- Dzień owoców i warzyw

Zajęcia w sali:

Tajemnicze pudełko”- w pudle znajduje się warzywo, poprzez dotyk dzieci zgadują co jest w środku.

Wiem co jem”- dzieci z zakrytymi oczami wąchają, próbują przygotowane warzywa i owoce.

Nasza marchewkowa grządka”- z materiałów plastycznych dzieci tworzą wspólną pracę plastyczną.

Jabłko na łyżce”- dziecko niesie owoc na łyżce starając się donieść je do koszyka bez upuszczenia.

Leżymy z kocykiem”- dzieci przykrywają się kocykiem, zamykają oczy, głęboko oddychają, słuchają szumu morza. Po chwili relaksu delikatne ćwiczenia rozciągające.

Zajęcia na świeżym powietrzu:

Stój, idź, podskocz”- opiekun wydaje krótkie polecenia, dzieci starają się je szybko i poprawnie wykonać.

Naśladuj mnie”- opiekun pokazuje różne ruchy (bieganie, tupanie, kucanie). Dzieci mają za zadanie dokładnie je powtórzyć.

Zabawa z piłką- dzieci próbują trafić piłką do kosza.

Strażak”- dzieci podskakują i „gaszą pożar” symbolicznie.

Spacer z wężem- dzieci idą jedno za drugim, trzymając się węża.

Cele szczegółowe:

Rozpoznawanie przedmiotów i produktów za pomocą zmysłu dotyku, węchu i smaku.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie podczas wspólnych aktywności.

Zapoznanie ze sposobami relaksacji i wyciszenia.

Rozwijanie motoryki dużej poprzez ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia taneczne i aktywności ruchowe.

Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej.

Tydzień 4- „Makaronowy zawrót głowy”- Dzień Makaronu, Dzień Ziemniaka

Zajęcia w sali:

Zajęcia kulinarne- dzieci wspólnie myją ziemniaki, układają do pieczenia.

Makaronowe skarby”- dzieci sortują różne rodzaje makaronów, nazywają kształty.

Makaroniada”- zabawa z ugotowanym makaronem: dzieci dotykają, przesypują, tworzą „obrazy”.

Rysujemy w emocjach” tworzymy własną galerię emocji- dzieci słuchają różnych fragmentów muzyki np. wesołą, spokojną, szybką, smutną i tworzą własne obrazy na kartkach papieru.

Zabawa rytmiczna „Deszczyk stuka”- pokazywanie ruchem treści słuchanej piosenki.

Zajęcia na świeżym powietrzu:

Gdzie się schował ziemniak?”- dzieci szukają i zbierają ukrytych ziemniaków.

Dzieci pokonują tor przeszkód: slalom, przeskakiwanie, przechodzenie po linii.

Spacerujące zwierzątka”- dzieci poruszają się po terenie żłobka naśladując ruchy zwierząt np. słoń, żaba, kaczka.

Chodzimy po śladach”- na ziemi ułożone są ślady. Dzieci przechodzą po nich nie wychodząc poza ścieżkę.

Wiatr tańczy z chustą”- zabawa grupowa. Dzieci przy użyciu chusty animacyjnej wykonują ruchy kołysanie, unoszenie, robienie „fal”.

Cele szczegółowe:

Przyswajanie zasad higieny i współpracy, pobudzenie zmysłu smaku.

Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

Rozwijanie wrażliwości sensorycznej poprzez kontakt z różnymi fakturami i materiałami.

Rozpoznawanie podstawowych emocji: radość, smutek, spokój.

Reagowanie na polecenia w zabawach zorganizowanych.

Odzwierciedlanie treści piosenek poprzez gesty i mimikę.

Rozwijanie słuchu muzycznego.

Ćwiczenie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.

Tydzień 5- „Dynia królowa jesieni”- Dzień Dyni

Zajęcia w sali:

Dzień Dyni- wspólne świętowanie, zabawa z balonami, tematyczna sesja zdjęciowa.

Poznajemy dynię- dzieci oglądają, dotykają i wąchają dynie, opiekun pokazuje wielkość i kształty dyni, porównuje kolory.

Dyniowe puzzle”- dzieci wspólnie z opiekunem układają kilkuelementowe puzzle.

Przesypywanie i sortowanie pestek dyni- dzieci przesypują pestki dyni do pojemników, sortują je według wielkości.

Warzywniak w żłobku”- dzieci układają, sortują, przenoszą warzywa i owoce do koszyków.

Zajęcia na świeżym powietrzu:

Dyniowy wyścig”- dzieci toczą lub według wielkości przenoszą dynię do celu.

Spacer tropicieli”- dzieci spacerują i szukają wskazanych elementów (np. liść, kamyk, patyk itp.) i wkładają je do odpowiedniego koszyka.

Baloniku nasz malutki”- zabawa w kole, dzieci poruszają się i wykonują ruchy zgodnie ze słowami piosenki.

Rzuty do celu”- wrzucanie woreczków do obręczy lub wiaderka.

Zabawa „ciepło-zimno”- opiekun chowa małą dynię. Dzieci szukają jej, a opiekun podpowiada „ciepło”, „zimno”, „gorąco”.

Cele szczegółowe:

Rozwijanie umiejętności pozowania i wyrażania emocji przed obiektywem.

Doskonalenie koordynacji ręka-oko.

Rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi i logicznego myślenia, reagowanie na sygnały słowne.

Rozwijanie sprawności motorycznej, doskonalenie koordynacji ruchowej.

Rozwijanie poczucia rytmu i orientacji przestrzennej.